ik train drie keer per week 2uur heb ik dan extra eiwitten nodig?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

De sport wordt niet genoemd maar neem aan dat het over fitness/krachttraining gaat..

Antwoord kan ja en nee zijn:
Maar met 3x2 uur intensief krachttraining zal ik je zeker eiwitten aan raden op een uitgebalanceerde manier..

Je krijg dan te weinig eiwitten binnen in normale voeding om je behoefte te kunnen vervullen..

Maar let wel op wat voor eiwitten je neemt..
Je heb heel veel verschillende types..

Als je echt breed wilt worden moet je eerst "gainen".
Dit is massa aanmaken om het later om te zetten in spieren. Hier heb je speciale eiwitten voor.
Je kunt ook eiwitten kopen die je helpen om vet te verbranden..

Dus verdiep je eerst goed in de materie voor je iets koopt..
maar gezond eten staat op nr1
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee hoor, een gevarieerd, gezond en voedzaam eetpatroon is voldoende.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hangt allemaal af van je leeftijd, gewicht, lengte en je huidige voedingsschema.

Een gewone niet sporter heeft voldoende met 0,8-1gr eiwitten per kilogram lichaamsgewicht.

Voor een bodybuilder kan dat oplopen tot 2-2,5gr per kg lichaamsgewicht.

Veel succes alvast
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Klopt, dat per dag. En genoeg water erbij drinken
Als je er niet bij verteld om welke sport het gaat dan is het een zinloos antwoord.
Als je sport voor de Europese kampioenschappen schaaken is het antwoord: "nee".
Als je doet aan bodybuilding is het antwoord "ja".

Maar door de bocht genomen: Een gezonde, gevarieerde voeding volstaat toch meestal hoor!