Op welke tijdstip van de dag loop je het best om 's avonds beter in slaap te kunnen vallen?

Loop je dan beter in de ochtend of 's middag?

Of loop je gewoon enkele uren voor dat je gaat slapen om beter in slaapt te vallen?

Of zijn de meningen tegenstrijdig hierover?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (2)

Zelf loop ik nooit na de middag, anders doe ik geen oog dicht. Loop om de 2 dagen 15 km. Ik heb ook gemerkt dat als ik geen goede coolingdown doe, ik ook erg slecht slaap. Misschien heb je hier iets aan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beste kun je gaan hardlopen op het tijdstip dat voor JOU het beste uitkomt. Of dat nu in de ochtend, middag of avond is maakt niet zoveel uit.

Als je 's ochtends gaat, is het wel aan te raden in elk geval iets kleins te eten voor het lopen, en gelijk na het lopen te ontbijten.

En voor 's avonds hardlopen word vaak aangeraden om minstens 2 uur tussen einde lopen en naar bed gaan te houden. Kijk even hoe het voor jou bevalt, probeer het uit en je merkt vanzelf wel of je er goed van kan slapen of niet.

Zelf deed ik vaak ongeveer 1- 1/2 uur na het avondeten stukje hardlopen en daarna nog een snack met eiwitten en koolhydraten eten.
Ritsuka