Is het gezond om 10-12 km per dag voor een paar dagen achter elkaar lopen?

Dat heb ik dus gedaan paar dagen op rij waarvan sommigen onder de stikhete zon.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
3.8K

Antwoorden (3)

Gefeliciteerd.
Je bent goed bezig geweest.
Het is een mooie prestatie.

Ja zeker is dat gezond.
Bewegen is gezond.

De deelnemers aan de Vierdaagse lopen 30 km.
of 40 of 50 per dag.

En die snikhete zon? Waar was die dan?
Het wordt pas komend weekend tropisch....

Maar goed, als je genoeg gedronken hebt, kan je
die warmte wel hebben, neem ik aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je genoeg drinkt en zorgt dat je je niet teveel pusht kan het. Alhoewel te veel hardlopen ook weer niet helemaal goed voor je is. Een marathon bijvoorbeeld verkort je leven volgens verschillende onderzoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wie zegt dat het om hardlopen gaat?????
Je hebt blijkbaar een goede conditie anders had je dit niet gedaan of kunnen doen. Als je genoeg blijft drinken en je lichaam goed blijft voelen is er niets aan de hand. Of het ook per definitie goed is voor je conditie is een tweede, je lichaam en spieren hebben tijd nodig om te herstellen en als de herstel tijd te kort is voor je met een nieuwe inspanning begint kan dat een averechts effect hebben op je conditie. Als je echter in een normaal tempo gelopen hebt en je lichaam is al in een goede conditie is de herstelperiode ook een stuk korter dus zou je best elke dag 10-12 kilometer kunnen lopen. Wat betreft de vierdaagse hierboven genoemd die is voor een hoop (vaak niet goed getrainde) mensen zeker niet gezond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Natuurlijk heb je gelijk AlexD,
maar 10 km lopen is nu ook weer niet zo ver hoor!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is ook waar mijn antwoord met omweg in zekere zin op neer komt maar ik probeer wat achtergrond info te geven. 10km is voor iemand met een normale conditie zeker te doen. Maar ik ken de conditie van de vraagsteller niet natuurlijk.