Hoe zorg ik dat ik minder vliegjes binnenkrijg?

Vandaag tijdens een fietstocht heb ik drie vliegen ingeslikt en twee kon ik nog uitspuwen.
Heel irritant, want tijdens zo'n rit van 4 á 5 uur vind ik het gezellig om te praten met mijn fietsmaatje. Alleen durf ik geen mond meer open te doen. Vooral die wegen tussen de weilanden en bij bossen zijn soms vergeven van die kleine vliegen.
Is daar een oplossing voor te bedenken (zonder dat ik moet gaan fietsen met een mondkapje!)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
2.9K

Het beste antwoord

Je zou een antimuggenhoed kunnen aanschaffen, en die tijdens het fietsen dragen.
Plaatje bij antwoord
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ja hoor, wij hebben thuis een soort roller die je over je huid moet rollen. Die houd insecten waaronder ook vliegen op afstand. Het is ook geurloos. Dus zoiets bestaat wel. Als je gewoon naar de apotheker vraagt en uitlegt wat je probleem is zullen ze je wel zoiets geven hoor. Zo doe ik het ook altijd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je op de fiets bent en lekker door het mooie landschap fietst, dan moet je reken dat bij iedere struik/ boom in de luwte ervan, midden in de zomer er een wolk van mugjes/ vliegjes zit, als je er op let , kan je ze vaak al van te voren zien, als een soort van rookwolkje.
Het is altijd aan de luwte kant van de bomen/ struiken.
Dus daar even de mond dicht houden.
En slik je een vliegje in, ach, geeft niets, in de potten met Hak zitten ze ook meestal en daar merk je ook niets van.
Maar het is niet fijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tanden op elkaar houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel langzaam fietsen, als je langzaam genoeg gaat dan gaan de mugjes met de lucht mee om je lichaam heen. Zoals Ed al zijn zitten ze alleen op hele luwe plekjes, dus je hoeft niet continu met 3 km/u te fietsen.