Is het waar dat de VS niet hun beste spelers naar het WK honkbal en basketbal sturen?

Nederland werd in 2011 wereldkampioen honkbal, maar ik hoorde toen ergens dat de VS eigenlijk nooit hun beste spelers sturen naar het wereldkampioenschap. De VS is natuurlijk het land van basketbal, dus het lijkt me onwaarschijnlijk dat wij hun dan kunnen verslaan.

Hoe zit het dan met basketbal? Hoe presteren wij Nederlanders daar op het wereldkampioenschap, neemt de VS dat wel serieus en neemt Spanje dat ook serieus?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja klopt ze willen graag verliezen. . . .

Het beste antwoord

Ja, dat is waar.

"Het land met de beste en grootste honkbalcompetitie, de VS, stuurt vanwege de enorme contracten in de Amerikaanse Major League en de daarbij behorende competitieverplichtingen, nooit z'n beste spelers naar het wereldkampioenschap en Olympische Spelen."

Daarnaast vonden tijdens het WK Honkbal in Amerika de play-offs plaats die uit zouden maken welke ploegen er om het nationaal kampioenschap zouden mogen spelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

met basketbal sturen ze wel hun beste spelers maar er waren een paar blessures van chris bosh, blake griffin, Dwayne wade en dwight howard maar ze hebben nog steeds allemaal nba stars.