Hoeveel mannen en hoeveel vrouwen doen er eigenlijk mee aan de Olympische Spelen 2012?

Het lijkt wel of ik vrijwel alleen vrouwen zie in actie. Sinds de eerste dag doe ik op verschillende momenten de TV aan, en het enigste wat ik zie zijn vrouwen die aan het sporten zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
AVG vind een bedreiging op die website.

Antwoorden (1)

Er doen ook steeds meer vrouwen mee.
Van de 10.960 deelnemers zijn er nu 4.862 vrouw
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toch nog steeds minder als de helft. Verklaart niet waarom ik alleen maar vrouwen zie sinds het begin van de spelen?
Turnen, damesfietsen, damesmarathon, tennis, zwemmen, judo, dressuur, zelfs gewichtheffen etc etc... ik zie alleen maar vrouwen! alleen Ferrer zag ik dan in actie! Uitzondering in de dagelijkse samenvatting waar ik enkele mannen gezien heb. Zal wel mijn pech zijn. Niet dat ik iets tegen vrouwen heb... maar eigenlijk wil ik voornamelijk de besten in elke sport zien. En niet naar aparte vrouwensporten omdat het anders oneerlijk zou zijn...
Ongetwijfeld doen die vrouwen net zo erg hun best... maar ik wil alleen de besten zien!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat ik me trouwens wel bedenk... dat het in meer als 50% het vrouwelijke events zijn.
Ik bedoel... een man zal je niet zo snel zien turnen, (mag dat wel?), maar de vrouwen willen wel overal aan meedoen, aan elke sport, omdat ze zich anders achtergesteld voelen?