Hoe gaat de puntentelling bij windsurfen in zijn werk op de olympische spelen?

Dorian van Rijsselberghe heeft 9 punten, maar ik snap echt geen snars van de puntentelling.

wie o wie zorgt voor opheldering?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
1.6K

Antwoorden (1)

Het is niet zo lastig.

Er zijn 10 races, bij elke race krijgt de winnaar 1 punt, de tweede 2 punten etc

Na 10 races worden voor elke deelnemer het resultaat van de slechtste race geschrapt en de punten van de overige 9 races opgeteld. De 10 besten (dus met de laagste scores) mogen de medaillerace varen.

Bij die race tellen de punten dubbel (2 voor de eerste etc). Van degene in de medaille race die inclusief de 9 meetellende voorrondes de laagste totaalscore heeft wint de gouden plak.

Toegevoegd na 6 minuten:
En Dorian doet het lekker zijn scores zijn 1-1-1-3-1-2-1-2
totaal dus 12 punten, haal je daar de slechtste (3 punten) vanaf dan kom je op 9 punten. De nummers 2 en 3 hebben beide 24 punten.