Met welke sport kun je op de Olympische Spelen de meeste gouden medailles halen?

Ik vroeg me af met welke sport je de meeste medailles kon halen.

Ik dacht zelf aan zwemmen maar dat weet in dus niet zeker.

Dacht er net aan omdat als je er bijv 8 kunt halen ofzo en je haalt 8x goud voor je land wat een volksheld je dan wel niet bent!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Zwemmen 16x of 17x als je ook marathon doet maar dat is onwaarschijnlijk.

Toegevoegd na 21 seconden:
http://en.wikipedia.org/wiki/Swimming_at_the_Summer_Olympics

Toegevoegd na 4 minuten:
Aan 16 evenement meedoen is trouwens ook al onwaarschijnlijk.

Toegevoegd na 13 minuten:
Overigens haalde Michael Phelps 8 gouden plakken in Peking 2008.

Toegevoegd na 3 uur:
Atletiek heeft 24 medailles(mannen) dus dat zou het betere antwoord zijn, echter is het veel moeilijker ze daar allemaal te halen aangezien hardlopen, kogelstoten en polsstokhoogspring niks met elkaar te maken hebben.

Met dank aan joostje89
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoeveel zou je met atletiek kunnen halen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie 24, hoewel ik die kans nog kleiner acht aangezien de disciplines veel verder uit elkaar liggen. Een gouden hardloper zal niet snel een gouden kogelstoter zijn.