hoe groot is de kans bij poker op 3 heren op de flop en 1 heer op de turn er gelijk achter aan ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
1.2K

Antwoorden (4)

4/52x3/51x2/50x1/49=24/6497400=1/270725

Toegevoegd na 2 minuten:
poker wordt gespeeld met 1 pak kaarten. het pak kaarten bestaat uit 52 kaarten. in het spel zitten 4 heren.

bij de eerste kaart is er de kans van 4/52ste dat er een heer wordt getrokken.
bij de tweede kaart een kans van 3/51ste
derde kaart een kans van 2/50ste op een heer
vierde kaart een kans van 1/49ste

de vier kansen vermenigvuldig je met elkaar en dan heb je de kans dat er 4 heren na elkaar worden getrokken.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je vergeet hierbij dat de spelers eerst kaarten krijgen.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
ja, heb je helemaal gelijk in. had ik even over het hoofd gezien. vraag is dan ook alleen te beantwoorden als je weet hoeveel spelers er zijn.
Kansberekening is een wiskundige oplossing , wat weinig zegt.
Het is geen statistische benadering , en ik denk dat veel pokeraars het al eens mee hebben gemaakt , ondanks de lage kans.
De makkelijkste berekening is 50 %
Hij valt of hij valt niet :-)

Toegevoegd na 10 uur:
Sorry :voor mijn makkelijke antwoord.
De vraag anders is dus hoeveel combinaties van 4 kun je maken met 52 kaarten
Volgens mij is dat 52 tot de macht (52*52*52) - 1 = ???
(je weet wel Binair , Hexadecimaal , decimaal,52 tallig stelsel)

Getal dat ik uitkom = 0,000000136769 %

Echter wat jullie genieën of ik simpele ook uitreken , geldt dit antwoord voor alle combinaties van vier kaarten.
Dus hoe groot is de kans dat ik uberhaupt 4 kaarten krijg ??

Toegevoegd na 10 uur:
Corectie 14 kaarten
4 dezelfde = 1 op (14macht 4)-1 = 1 op 38415
0,000026 %

Toegevoegd na 23 uur:
De eerste kaart kans 4/52 Vier koningen op 52 Kaarten
De tweede kaart kans 3/51 Drie koningen op 51 Kaarten
De derde kaart kans op 2/50 twee koningen op 50 Krten
De vierde kaart kans 1/49 Vier koningen op 49 Kaarten
Volgens Alfo Lima Sierra = 1/270725 = 0,0000036

En ook deze benadering kan ik geen speld tussen krijgen

Regel ik echter 270725 tafels , waarbij een flop van 4 kaarten wordt gemaakt (geen spelers)
Dan is de kans dat identieke flops zijn gemaakt heel reëel
Maar of dat juist die 4 heren zijn dat ligt minder voor de hand.
Als ik nu met iemand zou wedden , ligt er ergens op de een van de vele tafels een set van vier koningen , dan blijft het nog een gok ja of nee , zelfs bij het dubbele of drievoudig aantal tafels neemt de kans toe maar toch zou ik er mijn leven niet op durven te verwedden.

En nu kom ik terug op mijn 50% visie , hij ligt er of hij ligt er niet.
Maar werkelijk is de kans 100% want dat is de definitie van het woord kans.
Je hebt 100% de mogelijkheid dat er vier koningen liggen.
Ze zullen er waarschijnlijk niet liggen , maar de kans is er altijd

Mijn reken antwoord zonder spelers blijft 14 tot de macht 4 - 1 uitgaand van een 14 tallig stelsel , waarbij iedere kaart een unieke waarde heeft 0,000026%

De logica van Alfa Lima Sierra deel ik ook , maar omdat het antwoord zo varieert van mijn benadering moet ik toch mijn eigen benadering kiezen. Ik bereken hopelijk het aantal kaartcombinaties van 14 patronen in groepen van 4

De uitgewerkte kans blijft altijd bij de waarheid optie , hij ligt er of ligt er niet.

En de gramatische kans is er altijd , de kaarten liggen er waarschijnlijk niet maar de kans is 100%
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je antwoord slaat nergens op. De vraagsteller wilt gewoon weten hoe groot de kans is op vier heren. Je verkoopt allerlei onzin hier, behalve een antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
-
Grappig dat je denkt dat een statistische benadering nauwkeurigere informatie biedt dan een analytische oplossing. Bedrijfskundige?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry panpot , je bent te serieus , en het is geen onzin , maar een eigen visie. Bierkaai , ik denk dat beide niets zeggend zijn , vandaar mijn 50/50 theorie
Alpha, dan vergeet je het feit dat je zelf twee kaarten in je hand hebt en je dus al weer dat deze twee geen Heren zijn...
Het zou dus eigenlijk 4/50 * 3/50 * 2/50 * 1/50 = 0,00000384 moeten zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry, natuurlijk is de juiste berekening 4/50 * 3/49 * 2/48 * 1/47 = 0,00000434 (het is nog vroeg...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is niet waar lijkt me. Stel dat je 47 kaarten krijgt dan is de kans dat er daarna 4 heren vallen dus 1/5 x 1/4 x 1/3 x 1/2 en dat is dus aanzienlijk hoger dan 1/52 x ... . Dat kan nooit. Het maakt niet uit voor de berekening of de heer in het dek blijft of dat jij hem in je handen krijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies Tomaat. Je moet hier werken met combinaties, niet met permutaties. Bovendien moet je er rekening mee houden dat er al anders spelers zijn die al kaarten hebben gekregen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt wat hierboven wordt gezegd, dus verwijder snel je antwoord voordat er veel minnen vallen;) Overigens geen min van mij hoor.
Het hangt af van het aantal spelers. Ik ga er vanuit dat je Texas hold'em poker bedoelt.

Als alle 4 de heren op tafel moeten komen dan moet het in ieder geval zo zijn dat geen enkele speler een heer heeft ontvangen. Dat betekent voor n spelers dat je uit het deck van 52 kaarten er 2n kaarten uit moeten worden getrokken die allemaal geen heer zijn. Ik gebruik (n|k) als notatie voor n boven k.

De kans op geen heren bij de spelers wordt gegeven door het aantal combinaties van 2n kaarten uit de 48 kaarten die geen heer zijn, gedeeld door het totaal aantal combinaties van 2n kaarten uit 52 kan trekken.

P(geen heren bij spelers) = (4|0)*(48|2n) / (52|2n)

Vervolgens moeten de 4 heren uit het pak van nu 52-2n kaarten komen. De volgorde van de heren is niet van belang, dus weer combinaties.

P(3 heren flop, 1 heer turn) = (4|4)*(48-2n|0)/(52-2n|4)

Het product van deze twee kansen geeft de kans waar jij naar op zoek bent.

Voor 4 spelers is deze:

[(4|0)*(48|8) / (52|8)] * [(4|4)*(40|0)/(44|4)]

Dat is ongeveer:
0,50 * 7.37E-6 = 3.68E-6

in procenten: 0,000368 %

De kans wordt kleiner naarmate het aantal spelers groter wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat de kaarten die uitgegeven zijn aan de andere spelers niet bekend zijn is dat volgens mij hetzelfde effect als ze in het deck zitten (althans in het hoofd van de speler* die de beslissing maakt, niet voor de kijkers thuis die alle gemuckte kaarten bekijken). *En daar draait het altijd om bij dit soort vragen. De kans wordt kleiner naarmate het aantal spelers groter wordt. Dat kan dus niet, de kans dat er vier heren achter elkaar vallen is altijd gelijk. Stel dat je twee spelers deelt(en niet burnt), dan moeten de heren op positie 5-8 zitten als je alle kaarten opdeelt behalve de laatste 4* dan moeten de heren op positie 49-52 zitten. De kans dat de heren op 48-52 zitten is natuurlijk gelijk aan de kans dat ze precies op 5-8 zitten. *ja ik snap dat het dan geen poker meer is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
min niet van mij overigens