Krijg je met zwemmen een mooier figuur?

Ik ben 16 jaar en ik wil graag gaan zwemmen voor een goede conditie en een mooier figuur. Mijn vraag is krijg je van zwemmen een plankfiguur omdat je buikspier oefeningen traint? Of krijg je dan juist meer bredere heupen en mooie taille?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
6.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bredere heupen krijg je niet, dat heeft met je lichaamsbouw te maken, in je pubertijd krijgen meisjes wel bredere heupen om plaats te maken voor een baby

Antwoorden (3)

zwemmen is de beste schoonheidtraining!

Wie op zoek is naar een gestroomlijnd figuur en spieren wil kweken, heeft met zwemmen de sport bij uitstek gevonden.
Een training in het water is uitstekend voor het lichaam. Water maakt de gewrichten soepeler en vermindert de risico’s op spierletsels. Nog belangrijker: na een sessie watersport voel je je net zo relaxed als na een lange massage.

De waterstroom masseert in één richting langs het lichaam. Dit stimuleert de bloedcirculatie en is net wat we nodig hebben voor die vervelende cellulitis. Zwemmen houdt bovendien de spieren soepel, bevordert de bloedcirculatie en verbetert de hart- en longcapaciteit.

Een half uurtje rustig zwemmen is al goed voor 140 Kcal. Zwem je op volle kracht, dan verbrand je 413 Kcal.

En ze zeggen ook wel dat je van zwemmen bredere schouders krijgt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je lichaamsbouw veranderd niet. Je hebt een bepaalde bouw, je krijgt echt niet ineens meer of minder heupen omdat je zwemt. Lees ook dit: http://fitvillains.tumblr.com/post/7934677568/why-losing-weight-wont-change-your-shape-and-other

Je kunt strakker worden, en mogelijk iets meer spieren krijgen, als je echt intensief traint en een gezond voedingsschema hebt, maar je algehele lichaamstype blijft hetzelfde.
Je gaat dus niet ineens van plank naar zandloper (dergelijke figuurveranderingen gebeuren over het algemeen alleen in de puberteit, het krijgen van vrouwelijke vormen).
Ritsuka
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar, viridiflavus, die krijg je echt niet van een uurtje zwemmen per week....
Dus van mij een PLUS>
Je lichaamsbouw is erfelijk bepaald,wel kun je door sport er andere contouren aan geven,zwemmen zal zeker voor bredere schouders en een strakke buik zorgen als je dit regelmatig intensief beoefent,bredere heupen denk ik niet maar als je buik strak is komen je heupen vanzelf beter uit.
Mijn zoon doet aan wedstrijdzwemmen,heeft strakke buik en gespierd bovenlichaam maar ja,is een jongen he,dus op de heupen geen opmerking.