Hoe komt het dat de meeste mannen zo gek zijn op voetbal kijken?

Deze vraag is op mannen gericht omdat vrouwen hierin in de minderheid zijn.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Sport
1.1K

Het beste antwoord

Compensatie van de uren dat we "Onderweg naar Morgen" of "GTST" moesten dulden? We zullen ze krijgen, die vrouwen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Andersom: Hoe komt het dat vrouwen zo'n hekel hebben aan voetbal kijken?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kijk, vrouwen snappen dus niet alleen "buitenspel" niet, ze snappen voetbal in z'n geheel niet: 1 lang verhaal van anderhalf uur met 1 korte pauze..... (maar ik hou niet van voetbal, zeg het er maar even bij).
Opeens weet ik het: omdat VROUWEN het niet leuk vinden, en ze DUS even 2 uur geen gezeur aan hun hoofd hebben....

Is dat het?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ok, mijn mening is dan dat het te maken heeft met een hormonen verschil. Het mannelijk hormoon testosteron maakt het dat mannen meer hebben met actie, spanning en agressie.

We krijgen van zon wedstrijd een kick die lijkt op het gevoel na sex, of in de douche intensief sporten of na erg lekker eten uitbuiken ...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
"in de douche intensief sporten"... Verklaar jezelf:)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
.. in de douche NA intensief sporten .. In tegenstelling tot een gewoon forum kan je hier spelfouten niet meer weg editten sorry.
Kuzzie, ik ken ook veel vrouwen die naar voetbal kijken vooral wanneer er een EK of WK is. Saamhorigheid is dan de sleutel.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat vraag ik me als man ook af. Ik voldoe wel aan de overige stereotypen, nl. bier drinken en in de kroeg hangen. Maar voetbal, dat kan me nu echt niet boeien. Ik bezoek af en toe wel eens een wedstrijd (5x per jaar), maar dan ben ik na 5 minuten al afgeleid en zou na afloop niet weten wie er gescoord heeft.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ehm...omdat het leuk is?