Is het goed om met 2KG gewichten te lopen aan je benen voor meer dan 2 uur?

En daarnaast; een hele dag?
Ik heb onlangs sportgewichten voor polsen&enkels van 2KG aangeschaft en wil dus weten hoe & wat.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
3.2K

Antwoorden (3)

Nee, dergelijke gewrichten zijn niet gezond. Hiermee belast je het gewricht op de verkeerde manier. Losse gewrichten in de handen kunnen wel, maar zo aan je enkels of polsen doen is geen goed idee.
Ritsuka
11 jaar geleden
hallo
als je je extra gewichten draagt tijdens gewoon lopen heeft het niet meer effect dan een zware jas aan hebben
het effect van extra gewicht tijdens hardlopen is wel degelijk een verschil en als je dat twee uur volhoud heb je al een prima conditie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is niet goed nee. Je knie is kwetsbaar.
Ze zijn bedoel om je spieren te trainen niet je gewichten te beschadigen. Ze worden bijvoorbeeld gebruikt om met gewichten de sprongvermogen te verhogen of de trapvermogen voor kickboksen.

Toegevoegd na 55 seconden:
Ik bedoel gewrichten.