hoe vang ik een Harder?

..deze vissen grazen op stenen met alg, maar hoe vang ik ze?? ik heb nu al van alles geprobeert zelfs een stukje draadalg uit mn aquarium aan mn haakje. ik wil graag deze vis eens vangen, help..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
door harder (en op de juiste wijze?) je best te doen? ;-)) hier een link waar je misschien wat aan kan hebben. http://www.totalfishing.nl/zeevis,4,5033.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom wil je het beestje vangen? Laat toch lekker zwemmen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://sportvissen.blog.nl/websites/2009/11/23/vissen-op-harder (visser op harder intypen en google laten zoeken) @pompiedom sommigen mensen vinden vissen een sport, anderen zijn er fel tegenstander van. (kan beide invalshoeken wel snappen overigens) maar wat iemand ook mag denken: wil even zeggen dat de sportvissers ook veel doen aan onderzoek naar de visstand, kwaliteit van het water, het uitzetten van vis en zeker ook aan beschermen van bepaalde vissoorten. afgezien van het 'haak de de bek slaan' is een echte sportvisser (ook weer zo'n begrip) wel degelijk begaan met het welzijn van de vis.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het grootste deel van de vissers doet dat niet, die gaan gewoon een middag met een hengeltje zitten, mishandelen daarbij vissen, en gooien ze weer terug (al heb ik ook wel eens gezien dat een vis gewoon in een bosje werd gegooid, voor de lol). Ik geloof best dat die vissers bestaan, die wel enigszins begaan zijn met het welzijn van de vis, maar het gros is dat helaas niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee de meeste vissers doen dat niet "direct"
maar als sportvisser moet je een verplichte hoeveelheid geld betalen om te mogen vissen.
en dit geld gaat naar de dingen die eucalypje noemt.
dus zelfs als niet iedere sportvisser de intentie heeft om te helpen, ze doen het dus toch.

Antwoorden (1)

Met een gewone geepdobber en als aas natuurlijk een stukje brood.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
brood zwemmen ze voorbij, dat willen ze niet. al geprobeert.
er zwemmen hier tientallen langs de kant.