Door bij een dart-vereniging te gaan kun je sommige technieken van andere overnemen en uiteraard veel oefenen. Prof worden kan niet zomaar. Je moet een "constante worp" hebben en over veel concentratievermogen beschikken. Om prof te worden moet je veel tijd van de dag oefenen, oefenen en nog eens oefenen.

Wat zeker voor beginners interessant is, is tac-tics. Hierbij moet iedere speler proberen zo snel mogelijk de getallen 10 t/m 20 en de bull drie keer te raken (dicht gooien). Punten kunnen gescoord worden voor iedere keer dat een speler een getal raakt nadat hij/zij dit getal dicht heeft gegooid en de tegenstander nog niet. De winnaar is degene die als eerste alle getallen heeft dichtgegooid en de meeste punten heeft. Bij grotere groepen kan dit spel ook met teams worden gespeeld, van bijvoorbeeld 2 of meer personen, of zelfs met meerdere teams, hoewel dan de punten moeten worden vervangen door strafpunten.

Tot slot is het wel handig om goed te kunnen hoofdrekenen wat zeker van belang is bij de laatste paar worpen van een game. En nog 1 ding, als je echt wil, dan lukt het vaak ook ;)

Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jazeker, bij de trippel heb je dat getal meteen dicht gegooid. Dubbel telt voor 2 en singel voor 1. Je kunt afspreken of je dit cijfer voor cijfer doet, maar wij deden dit altijd lukraak alle cijfers door elkaar. Wie als eerste in al de getallen (20 tm 10 + bull) 3x een pijl heeft gegooid wint ;)

Andere antwoorden (1)

door heel veel te oefenen
en voor het 2de een sponsor zoeken
anneliez