Wat is de reden dat er in alle stadions die betrokken zijn bij EURO 2012 ,er een volledig rookverbod geldt ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

"BRUSSEL – UEFA-voorzitter Michel Platini en Michel Platini, Michel Platini voor Gezondheid en Consumentenbeleid, lieten vandaag weten dat zij zich samen gaan inzetten voor rookvrije sportevenementen.

foto Ex-roker Jennifer, Duitsland © Europese Unie

UEFA kondigde eerder al aan dat EURO 2012 een tabaksvrij evenement wordt. Er komt een totaalverbod op de verkoop, consumptie en promotie van tabak, binnen en buiten, op alle wedstrijdlocaties. De beslissing van UEFA om tabak te verbieden op ’s werelds drie na grootste sportevenement is in lijn met inspanningen van de Europese Commissie om een rookvrij Europa te promoten.

Eurocommissaris Dalli, zelf een ex-roker, is blij met EUFA’s rookverbod en benadrukte de positieve effecten van een rookvrij EK: “UEFA toont zich een leider met het tabaksvrije EURO 2012 en zet een voorbeeld voor andere sportevenementen in Europa. Net als onze campagne ‘Ex-rokers zijn niet te stoppen’, kan een tabaksvrij EK miljoenen mensen inspireren om te stoppen met roken en doelpunten te scoren voor hun gezondheid”.

UEFA-voorzitter Michel Platini zei: “Met een rookvrij EURO 2012 respecteren wij de gezondheid van onze toeschouwers en alle andere mensen die zijn betrokken bij het toernooi. Het rookverbod laat zien dat UEFA zich inzet voor het promoten van een gezonde levenswijze door middel van voetbal”.

De campagne ‘Ex-rokers zijn niet te stoppen’ werd in het leven geroepen om iets te doen aan de grote last van ziekte en sterfte door roken. De campagne helpt mannen en vrouwen van over heel Europa om te stoppen met roken door middel van motiverende berichten en activiteiten zoals voetbal. Het unieke van ‘Ex-rokers zijn niet te stoppen’ is dat de campagne zich vooral richt op de positieve aspecten van een leven zonder tabak: een betere gezondheid, meer geld en een algehele goede kwaliteit van leven.

Om potentiële ex-rokers een eind op weg te helpen liet de Europese Commissie de digitale coach iCoach ontwikkelen. De iCoach is een gratis online platform dat beschikbaar is in alle 23 officiële EU-talen. Volgens gegevens van de Commissie is meer dan 30% van de mensen die iCoach hebben gebruikt gestopt met roken.

Bron: Europese Commissie
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ op naar alcohol vrije supporters ;)