Hoe erg is het als je een weekje echt niet naar fitness kan ?

Sinds een maand of 3 doe ik 3 keer per week fitness. Deze week lukt het mij gewoon echt niet om te gaan ivm diverse verplichtingen. Heeft dit weekje afwezigheid veel invloed wanneer ik vanaf volgende week gewoon weer 3 x per week ga ? (ter info: per keer kracht/cardio ong. 2 uren)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
1.5K

Antwoorden (2)

Een week geen training is totaal niet erg! Ik denk dat het in jouw geval alleen maar positief is. In dat weekje hebben je spieren een goede rust gekregen, en zijn dus optimaal hersteld!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor de snelle reply ! Ik begon mij bijna 'schuldig' te voelen :-)
Het is niet erg om een weekje over te slaan, don't worry. Wel is het zo dat als je langere tijd, zeg enkele weken niet traint, je kracht in de spieren zal afnemen. Maar omdat spieren een 'geheugen' hebben zit je sneller weer op het oude niveau zodra je weer gaat trainen.

Enige is dat het misschien zonde van je abonnement is, maar als je dat geen probleem vindt is er niets aan de hand.
paulus811
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah okay, ook bedankt nog voor het antwoord ! Ja deze week zit ik echt krap. Maar goed, normaliter zit de spirit er elke week goed in, ik heb best wel discipline. Al kom ik weleens moe van werk, dan toch denk ik aan het lekkere gevoel NA fitness, motivatie alom :-)