met welk oefening/en kun je een trap zo hoog en zolang mogelijk in de lucht houden?

ik zit op taekwondo (veel trap technieken nodig). en wil heel graag zo lang mogelijk en tolio/trap in de lucht te houden. is er een bepaald oefening??
zie onderstaande foto..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (2)

Volgens mij heeft dat alles te maken met conditie en krachttraining. Je moet jezelf op zo'n niveau brengen, dat je het conditioneel en qua spierkracht aan kunt omj je been langer omhoog te houden. Bij Tae Kwondo moet je ook de Tuls lopen, oefen minimaal iedere dag. Wanneer je je ademhaling niet goed beheerst, zul je ook minder goede resultaten bereiken. Een cursus mindfulness kan daarbij helpen. Misschien kan zelfs je leraar je helpen te mediteren. Alles heeft te maken met een balans tussen kracht, conditie, geest en ademhaling. Als ik het een beetje goed opgeschreven hebt en je begrijpt het, word je vast een topper.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is gewoon heel vaak strekken er rekken en natuurlijk ook trainen