Hoeveel verdient Disneyland florida/parijs etc per dag? (geen winst, maar gewoon wat ze verdienen aan bezoekers enzo) :)

Ik heb eigenlijk geen idee onder welke categorie dit valt haha

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Sport
10.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
je bedoelt omzet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja

Het beste antwoord

Euro Disney S.C.A. rapporteert een toename van zowel de omzet, als het aantal bezoekers. Daarnaast spenderen bezoekers meer geld tijdens hun bezoek aan Disneyland Paris. Het ontbreken van omzet bij het vastgoed segment drukt de totale omzet, maar onder de streep blijft het positief. Als we alle cijfers op een rijtje zetten, dan zien we het volgende:

De omzet in het eerste kwartaal van 2012 steeg met 1,1% tot 318,9 miljoen euro ten opzichte van dezelfde periode in 2011.
De omzet in vastgoed in het eerste kwartaal van 2012 daalde met 9,4 miljoen euro ten opzichte van dezelfde periode in 2011.
De omzet van de themaparken steeg met 6,7% tot 180,2 miljoen euro ten opzichte van dezelfde periode daarvoor.
De omzet van de Disney hotels en Disney Village steeg met 1,1% tot 128,2 miljoen euro ten opzichte van dezelfde periode daarvoor.

je hebt dus de eerste v/d 4, maar dit is per kwartaal. dus * 4 en delen door 365 geeft je het antwoord en dat is ongeveer 3.5 miljoen euro per dag.

Toegevoegd na 55 seconden:
als je het heel precies wilt weten; zie bron 2, kan je even lezen :p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt :)