Zou 55 pk nodig zijn om te kunnen wakeboarden/waterskieen?

Wij willen namelijk een boot kopen van 55pk want mijn vader vind varen leuk en ik zou dan wel willen wakeboarden. (heb het nog nooit gedaan) maar zou 55 pk dan genoeg zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

ik denk dat het inderdaad wel mogelijk zal zijn. Maar het hangt inderdaad van het gewicht van de boot af, en nog belangrijker je eigen gewicht. iemand van 100 kilo uit het water trekken is een heel stuk moeilijker dan iemand van 60 kilo.
En je moet er ook aan denken dat als je een beetje goed wordt in wakeboarden het wel fijn is als je een beetje een hekgolf hebt om overheen te springen. Dat zul je bij een bootje met 55 pk niet snel hebben denk ik. Maar voor waterskieen is het zeker geschikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat hangt volledig van het bootje af. Zet 55pk op een cruiseschip, en hij zal niet vooruit komen. Een rubberbootje zal daarentegen vooruit vliegen! (En kun je prima wakeboarden)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een rubberboot van 330 cm lang en een buitenboort motor van 5 pk is het mij weleens gelukt om op een bodyboard te staan. Ik woog toen ongeveer 64 kg. Ik weet niet hoe groot die boot is maar erf hard hoef je in principe niet te gaan om uit het water te kunnen komen.