Is een keer in de week een uur sporten voldoende?

Ik werk 32 uur in de week in de zorg,tijdens de diensten loop ik heel wat af en het werk is erg intensief en best zwaar. Daarnaast fiets ik ook naar mijn werk en pak ik zelden tot nooit de auto hiervoor. Toch wil ik eens per week gaan sporten,bij ons in het dorp word paar maal in de week zumba steps en pilates gegeven,dit is een uurtje.
Zou dit voldoende voor mij zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (2)

Het beste is drie keer per week, 3 kwartier per keer.. En dan echt flink ertegen aan! Binnen een maand weer in shape ( let op voeding)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is voloende als je een klein doel voor ogen hebt.
Voor gewicht verlies is het te weinig.
Voor spiermassa kweken is het ook te weinig.
Voor een opbouw van conditie of fitheid genoeg.
Wel elke week volhouden!