Waarom is de opening van de nieuwe Eftelingattractie Hartenhof telkens uitgesteld?

Eerst zou e darkride dit jaar openen, toen 2013 en inmiddels 2015.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1K

Het beste antwoord

Was niet moeilijk te vinden....

Hartenhof zal de nieuwe darkride van themapark de Efteling in Kaatsheuvel worden, gelegen in het themadeel Rijk der Fantasie, dat plaats zal gaan nemen op de Brink. In de eerste persberichten werd aangekondigd dat de darkride op 31 mei 2012 geopend zou worden, vanwege het 60-jarig jubileum van het park. De attractie werd nog voor aanvang van de bouw uitgesteld naar 2013. En werd hierna nogmaals uitgesteld tot 2015, omdat de Efteling het nog niet helemaal eens was omtrent het transportsysteem en ze geen langdurige defecten willen na de opening zoals ook het geval was met de attracties Droomvlucht en De Vliegende Hollander.[1] Aquanura, in plaats van Hartenhof, zal daarom de nieuwe jubileumattractie van het park worden.[2]. De bijpassende horecagelegenheid, Polles Keuken, wordt wel in 2012 geopend. Het nieuwe gebied zal 42,5 miljoen euro gaan kosten en de darkride zal hierdoor de duurste attractie van de Efteling ooit worden. Het thema van de darkride zal Symbolica, de wereld van Pardoes de Tovernar, worden en zal hiermee het icoon van het park worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat kan verschillende oorzaken hebben:
Het kan zijn dat de attractie technisch nog niet klaar is of aan de eisen voldoet.
Ook kan het zijn dat ze op eerdere momenten andere attracties willen gebruiken om publiek te trekken.
Je moet natuurlijk niet meerdere attracties tegelijk openen. Dan krijg je 1x veel bezoekers, en een jaar later een stuk minder, als er niks nieuws is. Dan is het slimmer om nieuwe attracties te spreiden over de tijd, zodat publiek steeds blijft terugkomen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het eerst 2012, toen 2013 en toen 2015 werd kan de oorzaak niet zijn dat de attractie technisch nog niet klaar is of niet aan alle eisen voldoet. Je tweede argument is ook niet logisch als er zoveel jaar tussen zit, dat plan je van tevoren.