Hoe kun je een goede knot maken in je haar?

Over een poosje ga ik een wedstrijd rijden en dan moet je een knot in, Maar hoe maak je een goede knot?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.9K

Antwoorden (4)

Bijvoorbeeld zoals in het filmpje.
Anders kun je nog verder zoeken op Youtube.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt heel makkelijk een knot maken met een haardonut, daar wikkel je dan gewoon je haar omheen. Ze zijn o.a. te koop bij kruitvat en H&M. hier een filmpje: http://youtu.be/dTIsal0Lz9s
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een gedoe zeg.
Het is werkelijk absurd dat ik het op Internet niet vinden kan, want ik draag ze al jaren en jaren, (misschien al wel 20 jaar) maar het haar steek je het makkelijkst, snelst en meest stevig op met een ' knottenklos' .

Dit is in feite een reep stof die dubbel genaaid is, met een opening in het midden en een buigzame staaldraad langs de rand.

Je doet het haar in een staart (met of zonder elastiek), haalt het door de opening in het midden, trekt hem naar achter en rolt het haar op (naar keus onder- of bovenlangs. Als het strak zit, draai je de uiteinden om elkaar of om de knot. Klaar is kees.

Ik maakte ze meestal zelf, maar de Etos heeft ze ook , en recentelijk zag ik ze - van schuimrubber ? - bij de Chinese winkel.

Ha ; gevonden. Deze dame noemt ze ' knotrol' .
Appeltje eitje en - belangrijk - heel makkelijk en snel zelf te doen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Nog een video van vergelijkbare producten :
http://www.youtube.com/watch?v=AwS4aROr-O4
(Dit is het model dat ik bedoel - maar deze video werkte niet in de link)

Toegevoegd na 3 minuten:
Let wel : dit is GEEN perfectre ' donut' en vult je haar ook niet op. Echter, juist daarom is hij ideaal onder bijvoorbeeld een cap. Blijft die gewoon op zijn plek zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja nu weet ik het weer!! Die had ik ook jaren geleden!! Leuk om te lezen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Zo wat handig en ook snel voor elkaar. Het beste kan vraagsteller ook een knottennetje kopen zodat het goed blijft zitten en niet uitzakt of dat er pieken uitspringen tijdens het paardrijden.
1. maak een staart bijna helemaal boven op je hoofd
2. is die staart goed en strak voor de hele dag?
3. draai hem (je weet wel als je een touwtje draait gaat hij vanzelf ook een soort knotje worden)
4. doe die gedraaide staart om het elastiek heen
5. doe er een ander elastiek omheen

xoxo ik hoop dat je er wat aan hebt

Toegevoegd na 1 minuut:
is het trouwens een paardrij wedstrijd? als dat zo is dan zou ik een lage staart maken en dat gewoon in het netje 'proppen' net als bij een badmuts