Mag je met iemand anders zijn seizoenskaart naar een voetbalwedstrijd, bijvoorbeeld als diegene niet kan?

-

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
21K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan je doen,mijn broer heeft ook wel eens een seizoenkaart geleend van iemand die zelf niet kon.
Nu heeft hij er zelf 1.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke club?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@brinkybrinky
Feyenoord,zal vraagsteller wel geen fan van zijn,1 van de trefwoorden is Ajax.^_~]

Antwoorden (4)

Nee, dat mag niet. Het gebeurt wel vaak in stadions waar geen foto gekoppeld is aan de kaart, want dan kunnen ze niet zien dat jij niet degene bent van wie die kaart is. Als men er achter komt, kun je het stadion uitgezet worden.

Toegevoegd na 5 uur:
Uit de Algemene Voorwaarden van de KNVB:

Artikel 5 Overdraagbaarheid en aansprakelijkheid
5.1 Het is verboden Toegangsbewijzen aan te bieden, (door) te verkopen of af te geven
tenzij sprake is van een individuele transactie in de privésfeer en dit de veiligheid niet in
gevaar brengt.
5.2 Zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van de Club is het verboden direct of
indirect Toegangsbewijzen voor Voetbalwedstrijden als bedoeld in artikel 1 onder f. te
gebruiken voor commerciële doeleinden, zoals bijvoorbeeld voor de promotie en/of
reclame van artikelen, als prijs in prijsvragen of als onderdeel van arrangementen
(daaronder begrepen arrangementen aangeboden door busondernemingen, (bus)
touroperators of reisbureaus).
5.3. Handelen in strijd met de bepalingen leidt tot verval van de geldigheid van het
Toegangsbewijs, zonder recht op restitutie van de aankoopprijs.
5.4. Personen die een Toegangsbewijs hebben gekocht en dit doorverkopen of vrijwillig
afstaan aan derden zijn, onverminderd de aansprakelijkheid van deze derden zelf,
hoofdelijk aansprakelijk voor schade veroorzaakt door deze derden in het Stadion.

Uit 5.1. blijkt dat het in principe gedoogd is. Privésfeer en veiligheid zijn natuurlijk niet sterk ingekaderde begrippen waar je alle kanten mee uit kan als het er op aan komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar je bent altijd zelf verantwoordelijk voor je seizoenskaart. Dus gaat je vriend rotzooit trappen dan kun je je kaart kwijtraken. Ik ga wel eens met mijn neef mee naar NEC.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is totaal geen enkel probleem. In de algemene voorwaarden bijgesloten bij aangevraagde (dus nieuwe) seizoenskaarten staat dit bij de meeste clubs ook duidelijk vermeld. Bij diverse Ere-Divisieclubs staat een kaart op de naam van een persoon, die deze kaart langs familie, vrienden en / of kennissen laat rouleren. Zelf heb ik op bepaalde seizoenen vier seizoenkaarten bij twee Ere- en twee Eerste Divisieclubs gehad en je ziet dan op de genummerde stoeltjes steeds andere mensen in je omgeving zitten. Vind ik best leuk. Pas trouwens altijd op met het uitlenen van seizoenskaarten en / of met het kopen op je naam van kaarten voor anderen ..... mochten zij een overtreding in het stadion begaan, dan kan je seizoenskaart worden afgenomen. Maar dit gebeurt niet erg snel is mijn ervaring. Veel voetbalkijkplezier !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weer wat geleerd dan ik wist echt niet dat dat wel mocht..