waarom zitten de schermers vast aan een touw?

gister was er op tv het wk schermen. ik snap alleen niet waarom die gasten aan een touw vast zitten, alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
4.9K

Antwoorden (2)

Dat is een elektrisch snoer. Dat zit weer vast aan het pak wat voorzien is van drukpunten. Zo kun je zien of iemand is getroffen met de punt van de degen van de tegenstander.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is inderdaad het snoertje van het systeem wat de treffers registreert wat je achter uit de pakken ziet lopen. Dit gaat naar een haspeltje gaat die achter de schermers op de grond staat.

In het pak zit geen druksensoren. Die zitten bij een floret en degen in het topje van het wapen

Over het beschermende pak wordt bij een “electrisch vest” gedragen, Als je met je wapen het vest van je tegenstander raakt gaat er een stroompje lopen, wat er voor zorgt dat er een lampje gaat branden.

Door de combinatie van die twee kan de scheidsrechter zien of je geraakt bent, en of dit een geldige treffer is.