Hoe kun je je het beste voorbereiden op hardlopen (3,8km)?

morgen moet ik dus 3,8km lopen,
moet ik daarvoor wel of niet eten,
etc. etc. hoe kan ik met een goede voorbereiding zo'n hoog mogelijk cijfer halen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
Ritsuka
12 jaar geleden
hoe is je conditie normaal?
heb je wel vaker zoiets gelopen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja meestal heb ik een 8 (22minuten)
al 4x gelopen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet eten van te voren want dan krijg je last van je milt. Maar verder gewoon hoe je het normaal ook doet. Via je neus in en je mond uit ademen.
Goed opwarmen.

Het beste antwoord

Niet tot zeer weinig eten vanaf zo'n uur tot anderhalf uur voor het hardlopen. Zorg wel dat je gewoon ontbeten hebt, je gaat koolhydraten gebruiken. Dat betekent dus volkorenbrood. Zorg dat je genoeg gedronken hebt, maar drink niet veel tegelijk vlak voor het lopen.

Als je eenmaal gaat lopen, doseer je kracht. Dus niet overmoedig beginnen.

Als je altijd een 8 haalt zal het ook nu helemaal goed komen!