Is er een bepaalde sport waar je niet fanatiek voor hoeft te zijn, maar wel een lichamelijke sport?

Iedereen is altijd heel erg fanatiek. Maar ik niet, en ik houd niet van sporten. Maar van mijn ouders moet ik op een sport, maar omdat iedereen altijd zo fanatiek is, is dat voor mij niet leuk. Is er niet een lichamelijke sport (dus geen denksport) waarbij je niet fanatiek hoeft te zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat erg dat je MOET! Waarom eigenlijk? Je kunt ook "op" iets anders, wat je wel leuk vindt. Zoals een teken- en schildercursus, of muziekles, of scouting, of dammen. Sporten is ontzettend overgewaardeerd. Als je gewoon naar school fietst (of loopt) krijg je echt wel beweging, ook nog gezond in de frisse lucht.
Probeer er eens met je ouders over te praten. Het is zonde dat je contributie betaalt en misschien allerlei spullen moet aanschaffen voor een sport waar je het niet lang uit zal houden. Je gaat echt niet opeens van sport houden!! Dat is bij mij ook nooit gebeurd en ik ben al over de vijftig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
af en toe lekker zwemmen in een zwemparadijs is ook heel gezond en superleuk.

Het beste antwoord

Fitnessen,

Geen team sport, je kan gaan wanneer je zelf wil. Maar je moet dan ook echt gaan he :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
Volgens mij moetje daar wel fanatiek voor zijn, want dat is zo saai dat je anders zo de brui er aan geeft ;)

Andere antwoorden (12)

Schieten

Lichamelijk ook even wat niet te veel,
Het is geen denksport. Mij bevalt het super!
Schiet luchtpistool!
En kost je vooral in het begin best energie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat dacht je van wandelen, iedere dag een uurtje.
Liefst voor het slapen gaan, dan slaap je ook lekker.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Firelejeppen voldoet aan jouw wensen....!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb je de juiste sport nog niet gevonden waardoor jij (wat) fanatiek wordt.
Heb je al eens overwogen om judo of een andere vechtsport te doen, misschien is dat helemaal in jouw straatje. Ik denk niet dat je een teamsport moet uitkiezen.
succes
anneliez
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jiu jitsu, heel erg leuk, goed voor je zelfbeeld en zelfvertrouwen.
Er zijn er wel meerdere. Zoals vissen, biljarten, handboog schieten, en zo zijn er nog meer. Zwemmen kan ook nog, dat hoeft niet fanatiek en je gebruikt toch veel spieren.
jc54
12 jaar geleden
Misschien vind je het leuk om met dieren bezig te zijn.... Paardrijden. Of anders een "sport" als yoga, of body balance... Overigens is paardrijden een behoorlijk intensieve bezigheid, maar wel ontzettend leuk. Yoga en bodybalance vragen veel van je spieren maar niet zozeer van je uithoudingsvermogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet natuurlijk niet hoe oud je bent, maar je kunt ook een combi maken, bv kranten gooien, in beweging en wat geld toe... Of folders kopen, of helpen op bv een boerderij of bv manege.. mogelijkheden in overvloed!
Ga bowlen, is leuk, naar mijn idee, je loopt een beetje, gooit er een zwaardere bal (optioneel) en je kunt een biertje drinken en is nog gezellig ook met je vrienden, familie, kennissen?

Toegevoegd na 38 seconden:
Hoe fanatiek je dat doet is helemaal aan jou:P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed gevonden!
Moeten is natuurlijk nooit fijn, maar je kunt wel de kans aangrijpen om de voor jou leukste sport uit te zoeken...

Wat dacht je van
wielrennen turnen skien klimsport (berg- of wand-), speerwerpen bowlen golf gewichtheffen ballonvaren zweefvliegen parachutespringen paragliding dansen of watersport, duiken schaatsen zeilen vissen.

Nou, singersongwriter het zijn er maar een paar voor je om uit te zoeken of het je iets doet

Hoog in lucht ballonvaren of paragliding of
Hard de berg af komen met wielrennen of
de bal heel Ver slaan op die 18e Hole af met golf,
of die bowling bal met zoveel effect gooien dat je keer na keer een "strike"of een "spare" gooit !

Singersongwriter zoekt het maar uit!!!

We zouden je graag willen helpen maar dit moet je zelf uitpluizen of er misschien 1 of 2 leuke opties bij zitten om daar mee te beginnen, en niet te fanatiek he ?

Succes hoor !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In bijna elke sport zijn wel groepen te vinden die meer voor de gezelligheid sporten dan om per se in de ereklasse te komen. (Vaak de senioren/50+ers)
Uitproberen dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat dacht je van darten?! Fysiek gezien niet een van de zwaarste sporten, kijkend naar professionals ;)
Biertje drinken, beetje pijltjes gooien.. Perfect!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zumba, oftewel dansen op muziek, je hoeft niet fanatiek te zijn, je wordt lekker fit met plezier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat in de sport over plezier hebben en niet persé over presteren en fanatiek zijn. Wat wel kan gebeuren is dat je in een sport ontspannen begint zonder prestatiedruk en het zo leuk begint te vinden dat je fanatieker wordt. In groepen trainen is dan een mooie stimulans voor de groepsleden onderling. Binnen de hardloop- en atletiekwereld kun je wat dat betreft heel mooi vooruit. Het gaat ook over het ontmoeten van andere mensen die er ook lol in hebben. Elke sport zou zo kunnen werken voor jou. Waar gaat jouw hart naar uit als je een sport zou mogen kiezen? Ik heb wat ideeën gegeven. Kijk maar wat je leuk lijkt.