Zijn deze airsoft wapens ook niet toegestaan?

Zie bijlage, deze ziet er niet erg echt uit. Het grootste dilemma dat airsoft illegaal is in NL is dat de wapens te echt lijken. Nu heb ik gehoord dat futuristische bb-guns wel mogen, die zijn niet bedrijgend. De mp5 die op de foto staat, lijkt mij ook niet echt bedreigend, gezien de grootte. Weet iemand of dit mag?
m.v.g.
Marien

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (2)

Dit nep wapen is absoluut verboden in Nederland, zowel om het te vervoeren, verhandelen of bezitten. Het lijkt veel te veel op een echt wapen. Als mensen je hiermee zien schrikken ze zich suf omdat het voor veel mensen niet onderscheiden kan worden als nep wapen.

Als je er al een in bezit hebt, (makkelijk te verkrijgen in landen rond om Nederland) kun je het het beste eerlijk inleveren bij een politie bureau of zelf vernietigingen

Voor meer informatie heb ik de link van de site van de politie toegevoegd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Airsoft guns zijn ook door de dodelijke kogels. Ze lijken niet dodelijk maar als je op de juiste plek schiet. . . Deze MP5-airsoft lijkt ook nog is best echt dus ze zijn wat voor soort dan ook illegaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een air soft gun kan in uiterste gevallen dodelijk zijn, Maar Marien heeft het over een BB gun. Dit wapen schiet enkel plastic BB kogeltjes van 6-8 mm. Deze zijn niet dodelijk. Wel kan er een vervelende blauwe plek ontstaan en als het in je oog komt krijg jee ook vervelend letsel. Deze plastic balletjes springen kapot als ze hard afgeschoten worden. Wel zijn er ook ijzerballetjes van 6-8 mm verkrijgbaar. Ook deze zullen niet dodelijk zijn maar kunnen wel meer schade aanrichten. Echter deze zijn ook zwaarder en een BB-gun heeft over het algemeen niet zo veel power op deze met een dergelijke snelheid af te kunnen schieten om een lichaam binnen te dringen. Maar het blijft gevaarlijk en illegaal speelgoed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
deze mp5 is in mijn ogen goed van echt te onderscheiden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien in jou ogen wel, maar in menig ander mens niet en zeker niet door de politie:) Vaak hebben speelgoed pistooltjes een andere kleur en een oranje dopje op het uiteinde van de loop zitten, zelfs dan zegt de politie op de site dat het nog strafbaar is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Denk je dat mensen als ze een wapen zien eerst gaan bestuderen of het wel echt is? Als de politie je ziet met zo'n ding kunnen ze je neerschieten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is maar n kleine die niet op goede schaal gemaakt is...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan de trekker te zien is het toch nog een aardig formaat, tenzij de trekker ook verkleint is natuurlijk... Maar ook dan nog is het strafbaar en niet verstandig om er een te hebben Je moet het natuurlijk zelf weten, ik raad je het alleen sterk af en al helemaal als je van plan bent om er mee over straat te lopen Succes ermee in iedergeval!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor een leek, zoals ik, is hij echt. Ik geef hier spontaan mijn portemonnee voor af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik hoef het niet te hebben, over straat lopen is al helemaal niet mijn plan XD