hoe groot is een volleybalnet voor 1 tegen 1 spelers?

een vriend en ik willen volleybal spelen. maar nu willen we weten hoe hoog het net moet hangen en hoelang het veld dan is.. heeft iemand enig idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.6K

Het beste antwoord

Hetzelfde dan normaal. Er zijn geen volleybal netten voor 1 tegen 1. Tenzij je beach volleybal bedoeld. Maar je kunt ook een badminton net gebruiken. Hoogte hangt van jullie lengte af en het veld kun je zo groot maken als je wil, als bijden maar het zelfde oppervlak heeft ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hetzelfde ALS normaal :)
en niet bijden maar beiden :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha, ik had mijn imker-woordenboek nog aan staan :p maar die 1e is toch perfect Nederlands?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, 'dan' is voor de vergrotende trap en 'als' gebruik je bij een vergelijking. en aangezien jij ervoor 'hetzelfde' zegt, moet het wel een vergelijking zijn --> als. :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ginaaa, bedank voor je reactie. Goed uitgelegd! Ik ben weer wat wijzer :)

Andere antwoorden (2)

Het net hangt voor heren op 243 cm en voor dames op 224 cm hoogte. Voor het veld wordt dat lastiger, een normaal veld is 9 bij 18 meter maar dat is veel te groot. Daar zijn gewoon geen regels voor, probeer zelf wat uit, wat lekker speelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een volleybal veld is 9 m op 18 m. Voor mannen hangt het net op 2m43, voor vrouwen op 2m24

Meer info: http://nl.wikipedia.org/wiki/Volleybal