last van pijn in voeten bij skeeleren. Wat kan ik hier tegen doen?

Het lijkt een soort kramp terwijl ik voor mijn gevoel toch ontspannen sta. meestal ga ik 2 of 3 dagen in een week skeeleren (klein kwartiertje) en stop ik dan weer het hele jaar omdat de pijn ondragelijk is.

Is er iemand die dit probleem herkend of er tips voor heeft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
4.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waar zit de pijn?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het midden van mn voeten. Links erger dan rechts.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het kramp is moet je juist door gaan.... Denk maar dat die beweging die je maakt. Niet alledaags is. En daarom zal het eerder verkrampen.
Door te blijven skeeleren raar je er aan gewend en kan je je echt ontspannen
Ik heb het ook telkens na 10/15 min. Maar 5 min later is het weg ... Als ik gewoon relaxt door kan gaan. Geen hobbel weg. En dan hou ik het ruim een uur uit.
tikrit
12 jaar geleden
Misschien heb je steunzolen nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen steunzolen nodig :) dat is al eens gecheckt. Heb er ook geen last van met lopen hè ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien helpt het als je van te voren wat opwarmingsoefeningen voor je voeten doet?

Antwoorden (3)

Niet meer skeeleren, als de pijn aan houdt even een dokter raadplegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat gaat de dokter zeggen als ik bij hem kom? Dokter enkel en alleen als ik skeeler heb ik last van mijn voet.... ja...dan maar even opereren.
heb ik ook heb mijn skeelers verkocht +schaatsen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is niet echt een antwoord op mijn vraag.
Klinkt meer alsof je skeelers gewoon niet goed zijn > te klein/smal, of je doet ze te strak. Als het al begint met verkrampen/pijn doen moet je ze al losser doen, als je doorbijt wordt het alleen maar erger totdat je op n gegeven moment idd helemaal verkrampt.
En idd rustig beginnen omdat je voeten die belasting ook niet gewend zijn, maar het lijkt me dat je dat wel doet als je n kwartier gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze zijn wat betreft de maat perfect :)