vanaf welk niveau( F, E , D , C , B , A) bij voetbal kan je geel of rood krijgen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (1)

Vanaf de D (heel veld).

http://www.alwaysforward.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=208&Itemid=305
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, in iedergeval niet bij amateurverenigingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ietsje specifieker graag. Hoezo niet bij amateurverenigingen? Alle linken die ik vond gaan over bij D worden er voor het eerst gele en rode kaarten geven. Daarvoor niet. Als je een minnetje geeft en iets stelt: kom dan met een link en geef zelf het goede antwoord!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verder: dat er amper kaarten worden gegeven zegt niets over DAT ze niet gegeven kunnen worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toen ik in de D,C,B speelde kregen we nog geen kaarten. Daarbij is een regel dat je na een overtreding, gewoon 5 minuten van het veld af gaat. ( harde overtreding, over schelden op scheids ) Letterlijk een regel van de KNVB,
Hier een voorbeeld van een link: http://communities.zeelandnet.nl/data/jeugd/index.php?page=13&showpage=76483 Wat jij tegen bent gekomen, is misschien hoogste jeugd leagues. Zou kunnen dat ze dan bij de clubs ajax, psv enz. wel kaarten kunnen geven. Daarom is het mijn mening dat dit antwoord niet klopt, omdat je niet overal kaarten krijgt, en dat is ook niet de bedoeling volgens de regels.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je mijn link ook bekeken? Daar staat BIJ dat de straffen een gele kaart, een rode kaart OF 5 min straf kan zijn. Deze regels vond ik bij meerdere amateurclubs terug (handig dat je mijn link niet bekijkt).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is wel dom van mij. Dan zal dat bij elke competitie/club wel anders zijn. Ik zal m´n keuze over het duimpje even veranderen, excuses.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat kan blijkbaar niet meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, voortaan dus wel even de link lezen voor je een minnetje geeft en zelf even zoeken of je het wel bij het rechte eind hebt. Toch jammer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt, en vanaf de hoofdklasse worden er geen 5 minutenstraf meer opgelegd... Geel betekent dan ook echt geel met alle gevolgen vandien.
( ze zouden ook eens kaarten aan ouders langs de kant moetne geven)