Met welk apparaat heb ik eerder resultaat? Met een loopband of roeiapparaat

Ik wil graag iets strakker in mijn vel zitten, naast gezond eten, waarmee bereik ik dat eerder met een loopband, of met een roeiapparaat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Het beste antwoord

Het beste resultaat bereik je wanneer je het apparaat gebruikt dat je leuk vindt.

Puur technisch gezien zou ik zeggen dat je het roeiapparaat moet gebruiken omdat je dan meer spieren gebruikt, maar als jij roeien niet leuk vindt en lopen wel, kun je toch beter gaan lopen. Iets dat je niet leuk vindt houd je misschien anderhalve maand vol en dan stop je ermee; iets dat ("technisch" gezien) minder goed werkt maar dat je leuk vindt, houd je meer dan een jaar vol en werkt dus uiteindelijk beter.

Sterker nog: als jij zowel het roeiapparaat als de loopband maar helemaal niets vindt, terwijl je het heel leuk vindt om honden uit te laten, kun je het beste een hondenuitlaatdienst beginnen als je strakker in je vel wilt zitten. Want dat houd je tijdenlang vol.

Dus: kijk wat je leuk vindt, en ga dat doen.

Of doe beide, als je dat leuker vindt.

Of: ga eens buiten lopen, in plaats van op een loopband. Of meld je aan bij een roeivereniging, in plaats van op een roeiapparaat.
Cryofiel
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
+

Andere antwoorden (3)

Naar mijn ervaring worden roeiapparaten alleen maar gebruikt voor krachttraining, omdat meer gericht is op de spieren.

Loopband is weer meer een 'afslankapperaat'

Dit zegt niks over wat jij moet doen ik zou je aanraden om 1 maandje bij een sportschool beide apparaten uit te proberen om te kijken welke beweging je fijn vind. Want misschien vind je zo'n loopband wel geen fijne beweging, wat weer kan zorgen voor blessures.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Roeien valt ook onder cardio
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gefeliciteerd, Nee dit is wat mijn fitnessinstructeur zij, en hij sprak zelf ook uit lange ervaring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn fitness school zegt dat roeien cardio is. Je doet er ook kracht bij, ligt er ook aan hoe zwaar je em zet.
Ritsuka
12 jaar geleden
Waarom feliciteer je mij?
Cryofiel
12 jaar geleden
Als roeier zeg ik dat roeien cardio is.
Met een roeiapparaat gebruik je meer spieren, waarschijnlijk geeft dat een beter resultaat. Het hangt er natuurlijk wel van af of je het een of het ander beter volhoudt...
(Zo'n ding ongebruikt in een lege kamer helpt niks...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moeilijk , met beide , prima ! Maar roeien net wat meer . Waarom, handen , polsen , armen , schouders , rug , buik , been enz worden pittig aan gepakt . Op de de loop band ook wel . Maar daar is toch de nadruk op benen , heup , rug , buik . Balance. Maar het maakt niet uit wat het beste is . Maar wat voor jou het makkelijkst is vol te houden , en vaak te doen . Mogelijk is dat voor jou de loopband , lekker recht op en misschien onderwijl tv kijken .