Kan iemand duidelijkheid geven over goede volgorde van goed fitnessen?

Hey mensen,
Ik zit op fitness maar ik heb een vraag omdat ik dit toch erg onduidelijk vind en iedereen maar iets anders zegt.

Ik doe namelijk veel krachttrainingen en daarna doe ik een kleine 20 minuten cardio.
Nou zijn er mensen die zeggen dat je beter cardio aan het eind kan doen, maar er zijn ook mensen die zeggen beter aan het begin. Nou wil ik weten wat het verschil is als je aan het begin doet of aan het eind.

Ik wil aankomen qua spier en wil mijn spiermassa niet verliezen. Sommige zeggen zelfs dat ik beter helemaal kan stoppen met cardio, omdat dat onnodig is. Ik doe cardio voornamelijk om af te vallen qua "vet" dit wil niet zeggen dat ik dik ben ofso voordat er mensen roepen dat ik op dieet moet. Nee ik probeer vet te verliezen omdat ik ook veel snack.

Heeft er iemand een goed formule voor mij dus om alleen aan te komen aan spiermassa? ik eet voldoende/genoeg. Gebruik ook creatine en eiwitshakes.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (2)

Mijn trainingscoach zegt; voor een goede conditie; eerst cardio, dan krachttraining. Bij een afvalprograma is het net andersom. Dit hebben me ze uitgelegd toen ik een afvalprogramma volgde in het fitnesscentrum.
Er zijn veel slechte fitnesscentra. (als paddestoelen uit de grond; die waar je heel erg weinig geld betaald per maand)Bij een goede krijg je heel goede begeleiding, waaronder een goede uitleg. Let daarop.
En als laatste tip; probeer te matigen met de snacks, met alleen fitness lukt het (meestal) niet. (ik weethet, moeilijk moeilijk, praat me er niet van . Succes!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tijdens de krachttraining zijn je koolhydraten verbruikt. Je kan deze vorm van energie niet meer voor cardio gebruiken. Je lichaam gebruikt een andere vorm van energie, vetten.

De koolhydraten in je lichaam zijn essentieel voor explosieve kracht.

Dus eerst krachttraining dan cardio voor meer kracht en weinig vet

Toegevoegd na 2 minuten:
Wel een warming up doen voordat je begint met krachttraining om blessures te voorkomen.