Hoe zit de UFC in elkaar?

Bij voetbal heb je het puntensysteem, wie op het einde de meeste punten heeft is de kampioen. Maar hoe zit dit bij de UFC en hoe worden de wedstrijden gekozen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (2)

Er is een tienpuntensysteem van toepassing op alle UFC-gevechten; drie juryleden noteren elke ronde een winnaar, die tien punten krijgt, de verliezer van een ronde krijgt negen punten of minder. Als de ronde gelijk is, krijgen beide vechters tien punten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Antwoord op je 2de vraag; Vechters, waarvan ze denken dat gevecht zal veel geld opbrengen, worden gekoppeld om tegen elkaar te vechten. Dana White, de Don King van de UFC, koppelt vechters. Het werk het zelfde als de WBA.

Bijvoorbeeld Brock Lesnar en Overeem zijn aan elkaar gekoppeld omdat het 2 veel belovende vechters zijn. De winnaar mag tegen de huidige kampioen, Dos Santos. In dit geval dus Dos Santos tegen Alistar Overeem, UFC146 op 26 mei 2012.
12 jaar geleden
naamlooss
12 jaar geleden
Nope. Vroeger had je wel zo'n k-1 achtige schema dat je meerdere keren moest vechten op een avond. Kijk maar eens naar UFC1
naamlooss
12 jaar geleden
Je moet eerst een wedstrijd winnen om tegen de kampioen te mogen vechten. Een soort van half finale. Zij die de halve finale vechten, zijn uitgekozen door UFC