Brand je echt zoveel calorieëen? Zie omschrijving.

Op de sportschool heeft elk cardio apparaat (cross trainer, fiets, loopband) een km-teller, tijd enz. Geeft ook aan hoeveel calorieëen je hebt verbrand. Klopt dat ook in verhouding met de realiteit, zeg maar???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel.

Antwoorden (4)

Om het heel exact te doen moet het apparaat weten hoeveel je weegt, wat voor kleding je aanhebt enzovoorts, maar het is een vrij goede indicatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben thuis zelf fitnessapparaten(loopband/fiets/roeimachine)en dan kan je precies zien hoeveel calorieën je verbrand.
Als ik een half uur op de loopband ren is dat ongeveer 200 calorieën.
Dat is de realiteit:)
Ik snap eigenlijk niet waarom jij denkt dat het aantal calorieën dat wordt aangegeven niet zou overeenkomen met de 'realiteit'.
Dan zou het dus niet kloppen(?)
Wat jij verbrand aan calorieën kan je aflezen en dat klopt gwn behalve als het apparaatje dat dit aangeeft kapot is.
Snap je?;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als IK een half uur op de loopband ren (11 km/h) , kost me dat bijna 700 (!!) calorieën ; waaruit we kunnen concluderen dat ik ruim drie keer zo zwaar ben als jij - wat niet veel goeds zegt over ons BEIDER gewicht trouwens - maar het geeft vooral aan dat het apparaat MOET weten wat je ongeveer weegt voor het iets kan zeggen over hoeveel calorieën een activiteit je kost.
Ook is er een levensgroot verschil tussen lopen en rennen, uiteraard. Kan de band dat zien ? http://www.wijvallenaf.nl/Berekenen/Calorieen-Verbranden.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt hoor,ongemotiveerde minaars,zet er dan ff eerlijk bij waarom dit niet zou kloppen!
Mijn ervaring en ik weet wel wat van afvallen en calorieën al heb ik dan wel een probleem.
Zoek het maar uit,lekker belangrijk.^^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt niet daarom een minnetje ligt toch aan het gewicht etc.
Dit is een indicatie van het kcal dat ieder mens gemiddeld verbrandt.
Dus niet de exacte hoeveelheid wordt weergegeven
Die apparaten gebruiken slechts gemiddelde waardes en zijn niet echt nauwkeurig. Aan alleen het gewicht, leeftijd en hartslag kun je nie meten hoeveel kcal je verbrand.
Elke persoon heeft een ander metabolisme, die apparaten houden daar geen rekening mee.

Ga er maar vanuit dat het apparaat een waarde aangeeft die te hoog is.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is niet nodig om te weten hoeveel je verbrand, voel gewoon voor jezelf de intensiteit.
Als je nog normaal met iemand kan praten, ben je niet intensief bezig. Als je slechts losse woordjes kan zeggen, dan ben je goed bezig :)
Ritsuka
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Perfect antwoord ; ze hebben afhankelijk van de mogelijkheden tot instelling een redelijke benadering, maar helemaal precies kan nooit.
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik ben uitgegaan van de apparaten bij mij in de sportschool, daar voer je leeftijd en gewicht, en samen met je snelheid is dat een redelijk getal. Ik hou mij daar zelf absoluut niet mee bezig, ik doe alles op gevoel. De intensiteit van het sporten, hoeveel ik eet. Luisteren naar je lichaam en kijken hoe het reageert op verschillende dingen werkt veel beter dan puur kcal tellen.
Ik heb geen flauw idee of het echt helpt.
Ik geloof er niet in, en heb ook gelezen op een andere website dat je in de sportschool toch wel op je kont zit, en dus eigenlijk daardoor weinig verbrand.

Wat wel heel goed schijnt te helpen, is je huishouden doen en dan zeer intensief.
En er dan vooral ook voor zorgen dat je je in allerlei bochten wringt met je lichaam.

Als je dit dan 3 keer per dag, 10 minuten lang doet, dan schijn je daar nog veel meer calorieen mee te verbranden dan dat je naar de sportschool zou gaan.
Ook omdat je in de sportschool steeds dezelfde beweging achter elkaar maakt op zo'n apparaat.