wat is het verschil tussen tafeltennis en pingpong?

dit wil ik weten want het is een weddenschap

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
5.8K

Antwoorden (4)

Behalve de benaming is er geen verschil tussen. Tafeltennis is de officiële naam van de sport, en pingpong is het klanknabootsende woord dat vooral door kinderen voor die sport wordt gebruikt.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
tafeltennis is serieuze pingpong.
pingpong is tafeltennis voor het plezier.
12 jaar geleden
Ik heb een tijdje op tafeltennis gezeten en mijn trainer zij dat pingpong kleinere tafels had en tafeltennis groter
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij pingpong raakt het balletje bij elke slag beide tafeldelen. Bij tafeltennis alleen bij de opslag.