hoe krijg weet ik of mijn conditie goed is?

ik heb een tijdje een blessure gehad en mocht niks doen behalve fietsen en lopen, hiervoor zat ik het hoogste team van mijn sport, nu mag ik sinds 2 weken weer 2 keer per week 10 min. op 10,5 km/h rennen, dit houd ik wel vol, maar nu ben ik bang dat mijn conditie heel erg naar beneden is gegaan en ik mag maandag al weer mijn sport beoefenen, hoe weet ik of mijn conditie goed is en zo niet wat moet ik dan in deze korte termijn er aan doen, ik ben een meisje van 14 jaar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
3.3K

Antwoorden (4)

De enige manier om daar achter te komen is door het te proberen. Maar als je conditie hiervoor goed was dan zul je het hoogstwaarschijnlijk ook snel weer opbouwen. Dus gewoon lekker aan de slag gaan maar wel je lijf in de gaten houden dat je niet te veel doet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je conditie is waarschijnlijk veel minder geworden. Dit ligt eraan hoelang je niet hebt gesport. Vanaf ongeveer een maand (als je tussendoor nog fietst en loopt) denk ik dat je het begint te merken. Geen idee wat voor sport je doet maar gewoon zoveel je kan blijven sporten en je grenzen opzoeken. Wel goed rekken en strekken natuurlijk aangezien je spieren misschien ook stijf zijn. Succes er mee!

Toegevoegd na 1 minuut:
zoals hier boven; Als je conditie goed was bouwt het snel op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
via de website conditietesten.nl kan je verschillende testen doen, heel eenvoudig en hieraan je condititie een waarde geven.
Zo weet je in een keer hoe jouw conditie ervoor staat
http://www.conditietesten.nl
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
naamlooss
12 jaar geleden
+1 In de link van jandeloper kan jij je VO2Max bepalen. Zie link voor meer info
weet niet wat voor een sport je doet maar je kan een shuttletest doen als je een blessure hebt dan gaat altijd je conditie omlaag maar omdat je toch nog een beetje aan het sporten bent zal je heel erg snel weer op volle conditie zijn en anders train ik je wel dan is het een week en ben je op top conditie ik ben trainer van voetbalclub alwaysforwar voor coditie
Bronnen: