In een maand mijn eigen gewicht bankdrukken, hoe kan ik dit bereiken?

Ik heb een weddenschap met iemand dat ik over een maand 10x mijn eigen gewicht kan bankdrukken, ik doe al al fitness, maar bankdrukken heb ik nog nooit gedaan en durf het ook niet alleen te doen, want ik ben wel zo dat ik hem laat vallen.

Toegevoegd na 7 minuten:
en dan bedoel ik een 10x hem omhoog doen, ik ben 50kg, dus 10x zo'n stang van 50kg omhoog duwen, 500 zal ik nooit omhoog krijgen:P

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
6.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan in het vervolg beter je grote waffel dichthouden ;-) Net als die chimpansee die wakker wordt, zich uitrekt, en zegt: "*Geeuw* Wat heb ik lekker geslapen zeg! Ik kan wel een Gorilla in elkaar slaan." Wordt ie op zijn schouder getikt, kijkt ie achterom recht in het gezicht van een levensgrote gorilla. Vervolgens rekt ie zich nog een keer uit en zegt: "*Geeuw* Wat kan ik toch vreselijk dom praten wanneer ik wakker ben." Sorry, je vraag zal wel serieus bedoeld zijn, maar ik moest daar meteen aan denken toen ik hem las :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moet zijn "Wanneer ik nèt wakker ben..." Tjah, dan is ie al niet leuk meer he? :-/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha ja hebt wel gelijk hoor:P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vindt het nòg knap van je hoor, ik ben a-sportief dus heb het diepste respect voor mensen die daar wèl mee bezig zijn :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja ik was vanochtend bij de sportschool een beetje aan het auwehoeren en had weer eens een grote bek tegen zo'n vent van 90kg dat ik dat ook wel kon dus ja....dus ik heb het weer voor elkaar:P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hihi. Nou ik hoop dat de rest van de antwoorden je dan nog wat kan helpen :-)

Het beste antwoord

Lastig. hoeveel kan je nu bankdrukken? 10% toenamen per maand is reeel. Veel meer dan dat en je bent bezich met profi building. Ik weet niet of je dat echt wilt.

I principe moet je uitvinden wat je nu maximaal een keer kan drukken. Daar ga je dan 85% gebruiken om mee te trainen. 4 keer per week. 3 sets achter elkaar (3 * 8 keer die 85% drukken, met 2-4 minuten pauze tussen de sets). De tweede week doe je 90%, de derde week 95%. De vierde week kijk je wat nu je maximum is dat je een keer kan drukken. Waarschijnlijk is dit 5-10% meer dan 4 weken eerder.

Maar zoals gezegd: Als je nu weinig kan drukken, en wel redelijk sportief bent, is meer dan 10% kracht-toename in 4 weken erg veel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

10x je eigen gewicht. Dus tussen de 500 en 900 kilo bankdrukken. Dit lijkt mij fysiek onmogelijk en schadelijk aan je eigen lichaam om dit te verwachten van je eigen lichaam. Laat staan in zo'n korte tijd.
Tip: Doe het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan niet; tenzij je het zelfde talent hebt als Popeye dan moet je gewoon veel spinazie eten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Spinazie!
Ik zou proberen in een maand tijd zoveel mogelijk af te vallen, zodat het gewicht dat je moet gaan bankdrukken aanzienlijk kleiner wordt, maar dan nog vrees ik dat je zult moeten contateren dat het niet gaat lukken.

Éen keer je eigen gewicht bankdrukken, oke, dat moet met een klein beetje oefening niet veel problemen opleveren, maar 10x je eigen gewicht??? Ik betwijfel zelfs of de sterkste knapen van de wereld dat kunnen. Nee, eigenlijk betwijfel ik dat niet, ik weet wel zeker dat dat onmogelijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoveel gewichten zitten er zelfs niet op lijkt me(ik ken die banken wel, ooit eens geprobeerd) Je verliest de weddenschap. hopelijk heb je niet teveel ingezet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik was een jaar of 21 en zo'n 70 Kilo en ik kon binnen 3-4 keer wel 80 Kilo drukken.

Het lijkt mij dat het een kwestie is van oefenen en balans houden met die halters.
Probeer dus als vrouw zijnde te beginnen met een gewicht dat je wel aan kan bijvoorbeeld 30 en doe er dan per week 10 kilo bij (train dan dus 3 keer in 1 week met hetzelfde gewicht.)

Na 3 weken zit je dan op 50 kilo en in de 4e week misschien wel 60 kilo of meer.

Succes met je weddenschap en forceer je zelf niet teveel, maar probeer wel minimaal tot 10 te drukken. Als je moeite krijgt bij 7 keer drukken dan zit je op het juiste niveau om spierkracht te kweken ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je eigen optrekken aan een stang tot je kin er net boven, is een goede ongevaarlijke training, in mijn jongere jaren heb ik het een keer 21 keer gedaan.
Maar 10 keer is al een hele prestatie denk ik.
Niet overtrainen, dat werkt niet.
Gezond eten en reglmatig leven.
En in je zelf geloven, dan ben je al op de helft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
is optrekken net zo moeilijk als bankdrukken dan?
ik ging mezelf een aantal keer optrekken, maar niet helemaal met mijn kin erboven, dat kon ik 12 keer maar mijn eigen gewicht bankdrukken kan ik nog niet eens 1keer
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk is het net zo moeilijk, maar je kin moet er wel boven uit komen om je daarna geheel te strekken, pas op voor de spierpijn!
Je gebruikt andere spieren dan gewoon, maar dat is bij bankdrukken ook zo, of jij moet de hele dag mensen van de afduwen?
Je zal je er gericht op moeten trainen.
Je heb van die banken met geleiders waardoor het een stuk minder eng wordt. Je drukt daar ook meer op, omdat het vertrouwd aanvoelt.

Mijn gevoel zegt dat het je niet gaat lukken. 50 kg is te doen, maar 10 herhalingen zal je de das om doen. Misschien kun je 40 kg x13 proberen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan wel maar eerst wel goed trainen.
Als je thuis geen gewichten hebt kun je door middel van pushups trainen dan pak je al twee derde van je eigen gewicht.
Begin eerst met series van 5 werk dan rustig op naar 10.
Op de sportschool helpen ze je maar al te graag vooral degeen van de weddenschap denk ik, vraag of het in twee series van 5 mag.
Dat ga je winnen!!!
Succes