Wie kent er nog leuke tongenbrekers?

De kat krabt de krullen van de trap, de koetsier poetst de postkoets met postkoetsenpoets, enz?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Sport
2.8K

Het beste antwoord

roofovervallen zijn overvallen waarbij rovers vaak voorover vallen, maar lukt nu zo'n roofoverval dan heeft een rover het er graag voor over om bij zo'n roofoverval voorover te vallen...

Toegevoegd na 4 minuten:
Zwischen zwei spitzen Steinen sitzen zwei zischende
Schlangen lauernd auf zwei zwitschernde Spätzchen...

zelfs het Duitse woord voor tongenbreker is een tongenbreker: Schnellsprechspruch

Toegevoegd na 12 minuten:
het zijn dan wel geen Nederlandse tongenbrekers, maar et zijn er wel veel... http://germanteaching.com/german/tongue-twisters/german-tongue-twisters---consonants.html

Toegevoegd na 24 minuten:
en en zijn er nog veeeeel meer... joepie!!!

http://www.few.vu.nl/~mathijs/tonguetwisters.php

ochot... t internet staat er vol mee.... nooit geweten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan even vooruit ;-)

Andere antwoorden (24)

liesje leerde lotje lopen langs de lange lindenlaan.

Toegevoegd na 59 seconden:
jeukt jou jeukerige jeukneus ook net zoals mijn jeukerige jeukneus jeukt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahahha leuk marieAnne!
boterklontje boterklontje heel snel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kok snijdt recht en de knecht snijdt scheef.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De knecht kapper kapt knapper dan de kapper kapt, maar de kapper knipt knapper dan de knecht kapper knipt.

Toegevoegd na 1 minuut:
Moeder snijdt zeven scheve sneedjes brood

Toegevoegd na 1 uur:
Hmm, die potvis van Barts3cundo hieronder deed me plots aan een aflevering van Kinderen geen Bezwaar denken, waarbij ze ook de hele tijd dit soort zinnen zaten te bezigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als vliegen achter vliegen vliegen, vliegen vliegen vliegen achterna

en

Wat was was eer was was was? Eer was was was, was was is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dag zei ze,mag zei ze, ik zei ze , van zei ze,u zei ze , een zei ze, kop zei ze, suiker zei ze,lenen zei ze,want zei ze, mijn zei ze, man zei ze , is zei ze , naar zei ze, molen zei ze ,toe zei ze,als zei ze, hij zei ze,terug zei ze,is zei ze,krijgt zei ze ,u zei ze,kop zei ze,weer zei ze,dag zei ze, vrouw zei ze.

Probeer het in èèn adem te zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je komt adem te kort, maar wel leuk +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je hem goed kent lukt het wel hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pfff, moeilijk! +1
.......als de potvis in de pispot pist, heb je een pispot vol potvispis.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Achter moeders hutje hangen drie kroten aan een klutje.(van mijn Oma)
of: Toen we onze zagen zagen zagen, zagen we geen enkele zaag zagen zoals we onze zagen zagen zagen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn oma zei m zo: achter grootmoeders hutje hangen drie grote rode kroten aan een klutje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geweldig dit uit de oude doos te mogen horen!
Visser Frits vist frisse vis, frisse vis vist visser frits.
De duitsers hebben er ook een; der Kottbusser Postkutcher putzt den Kottbusser Postkutchkasten.
In de hottentottententen tentoonstelling staan hottentottententen.
Liesje leerde Lotje lopen langs de lange lindenlaan en toen Lotje niet wou lopen toen liet Liesje Lotje staan.
Wie weet waar Willem Wever woont,Willem Wever woont wijd weg. wie weet wat Willem Wevers wijf weeft? Willem Wevers wijf weeft witte,warme,wollen wintersokken.
Devliegendevliegenvliegendevliegendevliegenvliegensvlug achterna.
14 jaar geleden
Volgens mij ging die van de kapper zo:
De knecht van de kapper kapt knap, maar de kapper kapt knapper dan de knecht kappen kan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mix de whiskey in de whiskeymixer
rob eet tien rollen drop op
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zoals al eerder werd genoemd
liesje leerde lotje lopen langs de lange lindelaan,maar hij gaat nog verder..

en toen lotje zelf kon lopen liet liesje ,lotje alleen lopen langs de linderlaan

dus":
liesje leerde lotje lopen langs de lange lindelaan,
en toen lotje zelf kon lopen liet liesje ,lotje alleen lopen langs de linderlaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit breekt niet de tong,maar ik vind hem wel leuk. Toen mijn moeder aan de was was,vlogen er vier vliegens vlugge vliegen onder de deur door,er was ook een bij bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Slimme Sjaantje sloeg de slome slager.

(erg leuk voor mensen met een gebit ;-) )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Slimshady;

Toentomatentomatentomatentovrat. En met spaties:
To en Tom aten tomaten Tom at en To vrat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ping pingde de pingpongbal naar pong en pong pingde de pingpongbal weer terug naar ping.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kakkerlak zit in de kattebak, en als de kakkerlak kakt in de kattebak, zit er kakkerlakkenkak in de kattebak

Roofovervallen vallen veel voor, maar het valt ook veel voor dat veel rovers voorover in een roverval vallen, maar dat hebben veel rovers er voor over, om voorover in rovervallen
te vallen.

En nog een Duitse:
Wir Wiener Waschweiben würden weisse Wäsche waschen, wenn wir wüssten wo warmes Wasser wäre.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als er bij het dorp Berge bergen een hoop bergen Berge bergen bergen, berge bergen een hoop bergen berge bergen bergen, bergen Berge bergen berge bergen!

Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen mollen mollen makkelijker nog

Want als zelf niet door te zagen zagen zagen zagen zagen, zagen zagen zagen zagen, zagen wij.

Ping en pong spelen pingpong, ping zei de pingpongbal, en Ping die zei dat pong het deed bij pingpong, ping zei de pingpongbal

Toegevoegd na 18 uur:
Als een potvis in een potvis pist heb je een pispot vol potvispis.

En correctie, het moet zijn --> Ping en pong spelen pingpong, ping zei de pingpongbal, en Ping die zei dat pong het deed maar Pong die zei dat Ping het deed bij pingpong, ping zei de pingpongbal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sluwe sjaantje sloeg de slome slager
achtentachtig scheveningse scholletjes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al eerder geweest, maar erg goed:
- De kapper kap knap, maar de knecht van de kapper kapt nog knapper dan de kapper.

- Hee Frans, zegt Frans tegen Frans, is Frans in het frans ook Frans? Nee Frans, zegt Frans tegen Frans, Frans in het Frans is Francois
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dieje proat diede gij proat is ginne proat, ge mot de proat proate die ik proat; dan pas proate proat as ge proat van proate!
Olliede gullie den ollien ok?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duitsers vinden deze leuk (Chinezen ook denk ik)
Grote groene groningse grachten.

Verder hadden we vroeger een buurvrouw die ook dol was op dat soort zinnetjes.
De meeste bovenstaande zijn mij bekend, deze staat er nog niet bij:
Kauwgom kauwer gauw kom gauwer en kauw kauwgom trouwe kauwgom kauwer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sluwe sjakie sloeg de slome slager. (goede zin voor mijn dochter tijdens de logopedie)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In 't dialect:

Mam, zet ze. Ich, zet ze. Gehe, zet ze. Trouwen, zet ze. Met ene ouwe, zet ze. Wat, zet ze. Du, zet ze. Trouwen, zet ze. Met ene ouwe, zet ze. Nee, zet ze. Du, zet ze. Trouwen, zet ze. Met ene ouwe, zet ze.

How much wood would a woodpecker peck if a woodpecker could peck wood.

She sells seashells on the seashoor.