Hoe kan het dat de dartcamera zo snel op sommige plekken zo snel ingezoomd kan staan?

Het verbaast me altijd weer dat de camera al op een bepaalde plek staat voordat de pijlen het bord raken, meestal staat hij op triple 20 maar als de pijlen opeens lager vallen staat de camera al onderin voordat ze het bord raken! Ik snap dat darters als ze uit willen gooien een dubbel nodig hebben en dat daar de camera inzoomt maar tijdens een match tussendoor vind ik het apart dat die camera zo snel is. Hoe doen ze dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (3)

Zijn meerdere camera. Niet alleen 1 en ze slaan op elkaar over daardoor lijkt het alsof het ingezoomd maar dat is niet. Is over nagedacht. Experts op dat gebied
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak kun je aan de ogen en stand van de hand/arm van de darter al zien of hij voor 20 of 19 gaat. Meestal als een pijl 'raar' in het bord komt en de triple 20 blokkeert of ze zijn bang dat ze met de 2/3e pijl de 1e eruit gooien terwijl die in de triple zit, kiezen ze voor de 19 of 18 (sommige 17, wat ze zelf het fijnste vinden). Zodra ze de darter zien focussen op een ander getal, kiezen ze voor een andere camera of zoomen ze in op de onderkant van het bord. Soms hebben ze het ook verkeerd en missen ze de shot voor die pijl.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er staat een camera vast ingezoomd op de populaire triple 20, zo staan er nog een paar al op populaire doelen die dan uitzoomen om het hele bord te zien en zodra de dart in een van die doelen komt ze zelf niet hoeven te richten.