Ik ben een jongen van 19 jaar oud. Binnenkort wil ik gaan turnen. Ik ben van plan om zó hard te gaan trainen dat ik in de selectie kom. Bestaat dat?

Ik heb al 4 jaar kung fu ervaring (ik ben vrij lenig, spagaat enz.), ik fitness nu 2 jaar lang voluit.
Op school (sport college) krijg ik turnen. Ik turn dan elke woensdag (sinds september) anderhalf uur lang. Het is een verslaving geworden voor mij. Helaas krijg ik vanaf februari geen turnen meer op school. Graag wil ik mijn vaardigheden verder opbouwen om zelf op turnen te gaan en proberen om toch in de selectie turnen te komen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (3)

Je begint natuurlijk vrij laat met deze sport, maar door je kung fu ervaring denk ik weldat je sowieso al een goede basis hebt voor het turnen. In 1 keer hard gaan trainen lijkt mij niet erg goed voor je lichaam, maar hierover zou je moeten praten met een turntrainer of iemand die hier meer van af weet.

Als na een tijd trainen blijkt dat je erg goed bent, is er denk ik wel een mogelijkheid om in de selectie te komen.Maar dat zal de tijd moeten leren=)

In ieder geval succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de eerste jaren turnen leer je de spagaat enzo. Dus die heb je in ieder geval niet gemist. Dus als je veel oefent is het zeker mogelijk om nog in de selectie te komen. Maar dan moet je wel echt vaak trainen, minstens 4 keer in de week.
Als je dat doet en je hebt talent kan je zeker in de selectie komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil dan 2 keer per week trainen. Is het ook mogelijk om binnen 1 jaar in de selectie te komen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat lijkt me veel te weinig. Vier keer is echt wel een minimum, maar feitelijk zou je dagelijks moeten trainen, en ook meer dan een uurtje.
Het is best lastig om in de selectie te komen als je al 19 bent.
Maar natuurlijk kan het! Als ik jou was zou ik goed kijken naar de verschillende verenigingen bij jou in de buurt. Sommige verenigingen hebben namelijk verschillende selecties: a, b en c. als dat zo is, dan heb je waarschijnlijk meer kans, omdat je dan verschillende selectieniveaus hebt en dus op het laatste niveau kan instromen zodat je daarna misschien hoger kan komen, als je echt talent hebt.
Je kan ook kijken of je een vriend hebt die op turnen zit en op de selectie? misschien kan je met hem mee zodat je daar meteen kan instromen, dat zou helemal makkelijk zijn!