Welk land is het sportiefst?

Oftewel: welk land heeft relatief de grootste hoeveelheid sporters? In welk land word je op iedere plek omringd door sportiviteit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.5K

Antwoorden (5)

Australie is een van de top landen qua sport.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou gaan voor Duitsland. Dit land staat Olympische zomer en winterspelen en de niet onbelangrijke wk en ek voetbal en Formule 1 als enige land binnen de top 6 genoteerd. Terwijl het relatief kleiner is dan bijvoorbeeld USA of China.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aan de persoon van bovenstaande reactie: als je je antwoord uitwerkt en plaatst heb je het beste antwoord.
dat is zeker weten America
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
JA dag de mensen zijn daar groter dan een luchtballon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je een bron?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onduidelijk antwoord.
Ik denk dat je dan moet kijken naar het aantal mensen die sporten per 1000 want de vorige antwoorden gingen meer om talent en hoe meer inwoners een land heeft hoe groter de kans dat zij in veel sporten goed is
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen direct antwoord op de vraag--> reactie..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zou inderdaad een andere vorm van mijn vraag kunnen zijn, gezien ik zeg: welk land heeft relatief het grootst aantal sporters, dus in verhouding met andere landen?
Waarom kijken we niet naar ons eigen land?
Iedere stad of dorp heeft een eigen voetbal, tennis, hockey of what-ever club.
Op scholen wordt er minimaal 1 uur in de week gesport.
En als we kijken naar het medailles etc. dan denk ik dat we goed bezig zijn voor zo'n klein landje.