de normale hartslag verschilt per persoon,
voor de een is het standaard hoger, voor de ander is het standaard lager.
de mijne bijvoorbeeld is tussen de 50-60 over 60sec
je kan een dag-week lang metingen doen, en daar gemiddelde uit halen als je het wilt weten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
``De hartslag van de mens in rust is tussen ruwweg 60 en 100 slagen per minuut (30-40 voor sporters in topconditie; 70 is een gemiddelde waarde).
De maximaal bereikbare normale hartslag van de mens is afhankelijk van de leeftijd, en is ruwweg als volgt te schatten:
voor niet-sporters:
* vrouwen 226 − leeftijd = max.hartslag
* mannen 220 − leeftijd = max.hartslag

voor sporters (met een lang sportverleden): 205 − helft.van.leeftijd = max.hartslag``

Dit is wel voor volwassenen bedoeld, ik weet niet of het veel uitmaakt, maar je kan het zo een beetje schatten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De hartslag van de mens in rust is tussen ruwweg 60 en 100 slagen per minuut (30-40 voor sporters in topconditie; 70 is een gemiddelde waarde).
de maximale hartslag voor een kind van 13 is(man)is 220-13=207
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb je er ook1 gegeven:)
volgens mij 50-60 en al je sport ka het nog vee meer verschillen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij kinderen is de hartslag een flink stuk hoger dan volwassenen, reken in ieder geval op gemiddeld zo rond de 110/minuut maar 117 is voor actieve kinderen rond 17 jaar nog steeds de normaalste zaak van de wereld.
Wel fluctueert het op die leeftijd dan al meer.
Ook met hemperatuurmeten is een hele graad hoger dan volwassenen eveneens heel normaal.