Wat verbrand meer calorieen? 10km fietsen of 10km lopen?

Als ik naar school fiets ben ik minder moe dan als ik naar school loop, wat verbrand meer? of wat traint meer spieren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
7.2K

Het beste antwoord

10km lopen natuurlijk dan beweeg je je hele lichaam en bij fietsen zit je bijna stil en laat jij je benen het werk doen alleen 10km naar school elke dag kan vermoeiend worden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens onderstaande site:

2 uur wandelen met 5 km/u is 525 calorieen
40 min fietsen met +/- 16 km/u is 200 calorieeen.

Oftewel, lopen verbrand meer bij dezelfde afstand. OOk logisch, je draagt ook je eigen gewicht mee. Bij fietsen niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook logisch, je bent 3 keer zo lang in beweging
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
fietsen gaat sneller.
het gaat om de afstand en niet om de duur.
2 uur rustig lopen duurt ook langer als 1 uur hardlopen maar laten eens zien wat meer verbrand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eeh mormel... of jij maakt een rekenfoutje of ik.
2 uur wandelen is 525 calorieën, 40 min fietsen=200.
2 uur = 120 minuten, net zoveel als 3x 40 minuten.
3x200 calorieën is 600, dus in jouw voorbeeld zou je met 2 uur fietsen 600 calorieën verbranden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
C4th, het klopt wel, maar het ging om de afstand niet om de tijd. Als je je eigen gewicht over een bepaalde afstand moet meeslepen kost dat (ook bij dezelfde snelheid) meer energie dan wanneer datzelfde lijf op een fiets zit. Oftewel, als je met 5km/u fiets, 2 uur lang, zul je minder calorien gebruiken voor die 10 km dan wanneer je loopt. Maar fiets je 2 uur lang met 16 km/u dan verbrand je wel meer energie dan als je twee uur wandelt met 5km/u. Oftewel, het gaat om de intensiteit & snelheid van de activiteit, niet om 1 van beide.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oeps... mea culpa, je hebt gelijk..
Wandelen in een tempo van 3,6 km per uur: 210 kcal/h;
Wandelen in een tempo van 6 km per uur: 350 kcal/h;
Fietsen in een tempo van 15 km/h: 380 kcal/h;