Is het verstandig om in je eentje een abbo op de sportschool te nemen?

Ik wil graag sporten omdat ik dat leuk vind, om wat af te slanken en om sterkere spieren in mijn rug te krijgen. Ik heb alleen niemand die met me mee wil. Hou ik het in mijn eentje wel vol???

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport

Antwoorden (5)

Tuurlijk, je hebt altijd nog coaches als je die nodig hebt. Je kan eventueel ook altijd muziek opzetten, dat motiveert mij altijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar kun jij zelf het beste antwoord op geven. Ben je er echt op gebrand om af te slanken? Heb je veel of juist weinig zelfdiscipline?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij werkte het beter toen ik alleen ging, want dan stelde ik me er tevoren op in. Met een maatje die steeds afzegd raakte mijn motivatie ook weg. Als hij niet gaat, ga ik ook maar niet. Op jezelf kun je vertrouwen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zeker! Ik ben in mijn 1tje ook begonnen en je leert de instructeurs na verloop van tijd wel kennen. Als je inzet toont zullen ze jou ook helpen met je oefeningen en na verloop van tijd en inzet zul je resultaat boeken. Ik weet niet wat je doel is maar je kunt binnen een jaar heel veel bereiken. Ik ben begonnen als skrieltje en binnen een jaar fully muscled dus zeker een aanrader en gewoon lekker te beginnen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tuurlijk kan dat!
Het is wel belangrijk dat je je vooraf goed informeert dus dat je niet zomaar wat gaat lopen aankloten.
Het is namelijk belangrijk dat je vanaf het begin de oefeningen juist doet om blessures te voorkomen en zo snel mogelijk resultaat te zien en te voelen;
Want daar gaat het nu om!!
Als jij snel resultaat hebt is dat nu juist de motivatie die jij nodig hebt om door te blijven gaan.

Ik zou je dan ook graag adviseren om te beginnen met een personal coach of kijken of iemand je op de sportschool kan begeleiden. Vaak hebben sportscholen begeleiders rondlopen die misschien een goed schema voor je hebben en je het een en ander kunnen uitleggen.
Indien dit niet het geval is dan moet je maar even een paar keer een coach inhuren het kost een paar centen maar daar ga je dubbel en dwars plezier van hebben! Is alleen even voor de opstart zodat jij precies alles weet wat je nodig hebt!
Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens ben ik ook 25 jaar geleden alleen een sportschool binnengewandeld op die manier en train tot op de dag van vandaag nog steeds 3 keer per week in mijn eentje!
En lekker dat het is :)