Waarom zie je mensen die touwtje springen vaak een tussensprong maken?

Je ziet mensen die touwtje springen vaak een keer extra springen als het touw niet onder de voeten doorkomt. Waarom doen ze dit ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
2.1K

Het beste antwoord

Omdat je dan een natuurlijker springritme hebt. Als je rustig draait, moet je ook rustig springen, maar dan sta je eigenlijk vrij lang stil, omdat je het springmoment in de lucht niet kunt verlengen. Met een hupje tussendoor springt het gewoon gemakkelijker.
Als je heel snel draait, zit dat hupje er niet meer tussen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het tussensprongetje zorgt ervoor dat je steeds bezig bent en daardoor kan je beter timen wanneer de echte sprong moet komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit heeft te maken met timing + snelheid van het draaien.

Als je het zelf probeert is het lastig om precies zo hard te draaien dat je met 1x springen rond kunt. Daarnaast moet je dan vrij snel draaien en/óf hoog kunnen springen.

Door wat trager te draaien is de timing ook eenvoudiger. Vooral als men nog moet "leren," is dit een goede opstap. Later kun je heel snel achter elkaar springen en zelfs 2x draaien in 1 sprong.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
handiger i.v.m tijd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
vanwege de snelheid van het touw en de snelheid van je sprong je staat te lang stil als je pas elke keer springt als het touw bij je is