Kan een paard opeens een hartaanval krijgen?

Misschien hebben jullie die video's van het paard Hickstead wel gezien die is overleden. Maar hoe kan zoiets? Kan een paard ook opeens een hartaanval krijgen? Of heeft hij al symptomen gehad?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
3.8K

Het beste antwoord

een paard heeft ook een hart en benen longen en lijkt dus sterk op een mens qua organen etc.
dus ja een paard kan gewoon een hartaanval krijgen

meer info over een hartaanval in de bron
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hartaanval
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja tuurlijk kan dat. Alles met een hart zou in theorie een hartaanval kunnen krijgen. Een paard kan ook een hartaanval krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker kan dat. Het komt ook vaker voor dan we denken er zijn zelfs procedures voor. Zie deze link.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt wel! ;)

En Hickstead had trouwens geen hartaanval. Hij werd gek van de stress en viel neer. Hele zielige beelden!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kom je er bij dat het stress was? Dat staat toch nergens?