Sportschool, 2x per dag kan geen kwaad toch?

Ik merk dat als ik meerdere spiergroepen op 1 dag doe bv. borst-tricep- schouder dat ik dan bij de schouders niet meer volledig train en eerder wegga, nu wil ik elke spiergroep uitgebreidt pakken en dacht ik eraan om 2x per dag te gaan:
O= ochtend, A = Avond

MA: O- Rug A- Benen
DI: O- Borst A- Biceps
WOE: O - Triceps A- Schouders
DON- Rust
Vrij- Maandag
Zat- Dinsdag
Zon- Woensdag

Zodat ik 6 maal in de week train en elke spiergroep toch nog 2x per week pak, zien jullie dit zitten, of pak je niet genoeg rust zo ? ( Ondanks dat ik elke spiergroep tenminste 38 uur rust geef.

Ik kan ook de 1e 3 dagen van de week in pure kracht trainen en de 2e 3 dagen in explosief/uithouding, of af en toe een borstworkout vervangen door zwemmen en benen door joggen maar wil wel aan deze standaarts blijven vastouden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom train je zoveel
Kristal
12 jaar geleden
Ehm, doe je dit gewoon voor je lol??
Of heb je sport als je beroep?
Ik heb wel eens begrepen dat het trainen van je lichaam verslavend zou werken, dit lijkt me zo'n verslaving.
Dus of het goed is voor je lichaam... vraag ik mij af, maar ik vraag me nog meer af of het goed is voor de mind om zo gefixeerd met je lichaam bezig te zijn. Want ik neem aan dat je hier ook je voeding op aanpast, en eigenlijk je hele leven?
Een hobby is fijn natuurlijk, sporten is goed, maar dit lijkt mij persoonlijk nogal ver gaan.
Maar goed, ik zal niet de eerste in je leven zijn die dat zegt vermoed ik zomaar ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee het klinkt gek, maar k pas me voeding niet veel aan. Ik snack niet en drink geen alcohol dat is alles, ik doe het puur om voor mezelf om alle records te breken en om topfit te worden... Met sporten kom je vooruit en dan kan je dat ook terugzien in de resultaten en ik heb een doel ik wil atletisch zijn zowel sterk als snel, tot slot ben ik nu 1.85 en weeg ik 72 kilo, vroeger werd ik altijd smal of klein genoemt en ik wil ook kwa gewicht naar de 78/80 toe..ook zati k te denken aan boksen als verdedigingspsport maar ik twijfel of het dan te veel gaat worden ik heb ook nog een sociaal leven daarnaast:P maar dat kan je ook veel combineren ( in de sportschool ben je ook met vrienden )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn broer gaat elke dag(=1x) naar de sportschool en dat is meer dan genoeg hoor!Ik vind dat zelf al heel wat,elke dag.
Hij is echt gespierd,met een wasbordje en gespierde armen en borstspieren die je door z'n shirtje ziet,dus dat is genoeg hoor 1x per dag.Sporten kan ook een verslaving/obsessie worden.
Zoals veel meisjes met afvallen hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn broer is ook 1.85 en weegt 80 kilo.(zag net je reactie)
Dat is wel een goed gewicht voor die lengte.
Kristal
12 jaar geleden
Ja, ik snap het, maar houdt het leuk voor jezelf, anders ga je het met tegenzin doen en dat is niet de bedoeling, dan werk je jezelf alleen maar tegen.
Nog iets, omdat ik daar nu zelf mee geconfronteerd word;
mijn geliefde heeft vroeger gekickbokst en heeft daar een hersenbeschadiging aan over gehouden. Dat uit zich nu in dementie op relatief jonge leeftijd (52 jaar).
Wil je alsjeblieft uitkijken welke sport je nog meer zou gaan beoefenen? Liefst geen sport waarbij je regelmatig op je hoofd geslagen (kan) worden.
Sport is bedoeld om je gezonder te maken. Geniet van je succes trouwens ;-)
Kimath
12 jaar geleden
het is best veel sporten, maar je houd gelukkig wel rustdagen en genoeg tijd tussen de verschillende spiergroepen.

Het beste antwoord

Allereerst vraag ik mij af hoelang je dan bezig bent met een training. Op een ochtend alleen rug trainen dat is toch binnen een half uur gedaan?

Er zijn een paar dingen die mij opvallen:
1 spiersoort per training lijkt mij echt te weinig en tijdverspilling.
2 wanneer je je rug traint dan train je automatisch je biceps mee. Biceps moeten namelijk behoorlijk hard werken tijdens de training van je rug. Dat betekent dat wanneer je de volgende dag biceps gaat trainen de biceps geen rust hebben gehad. Daar moet je dus wat aan doen.

Wat je zou kunnen doen:
Maandag Rug en triceps
Dinsdag benen, schouders
woensdag borst en biceps
Donderdag rust
Idem

Volgens mij is deze beter voor je. En af en toe wat variatie met een wat andere trainingen is natuurlijk altijd goed!

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dit kan. Zolang je er maar voor zorgt dat er genoeg rust zit tussen het trainen van een bepaalde spiergroep.

Maar... waarom twee keer op een dag? Uit je verhaal begrijp ik dat je op een gegeven moment geen zin meer hebt en dan stopt. Dan kan het goed zijn dat je je tweede training op een dag ook al snel laat vallen.

Qua training is er niets mis mee, maar denk er over na waarom je het op deze manier wel gaat volhouden.