Kun je na je 20ste nog topsporter worden als je totaal geen 'oefening'hebt gedaan?

ik had namelijk gelezen dat men beter dan anderen kan zijn in iets na 10.000 uur oefenen, dat zou betekenen dat ik 1.2 jaar 24 uur per dag zou moeten oefenen, of 7 jaar lang 4 uur per dag, om 'beter dan de rest' te zijn. het maakt op dit moment niet uit welke sport maar de vraag is of het haalbaar is voor een 20 jarige om nog in de sport iets te kunnen bereiken.

Toegevoegd na 5 dagen:
bijvoorbeeld om een voetballer te worden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
1.6K

Antwoorden (3)

Als je talent hebt,is het mogelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Talent is ook niet alles: je hebt vooral doorzettingsvermogen en een goede coach/begeleider nodig.
Dat ligt aan de sport die je wil beoefenen. Voor turnen ben je waarschijnlijk te laat omdat die op jonge leeftijd beginnen en rond de 20 vaak al aan de top staan. Echter als je bijvoorbeeld naar de paardensport kijkt zie je veel ruiters/ menners die al een stuk ouder zijn. Ik denk dus dat het ligt aan de lichamelijke prestatie en die is ook in de sport heel veelzijdig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elke sport kan je topsport in zijn met dat leeftijd. Vertrouw in jezelf en train hard. En de kans is dan zeer groot dat je niet zult falen. Suc6