Is er een bepaalde tactiek om te (linkshandig) bowlen??

Zo ja, wat kan je dan doen om goed te kunnen bowlen.

Ik heb namelijk vanmiddag een soort van wedstrijd met familie van mij.

Het zal wel heel leuk zijn als ik straks wel wat punten haal.

Belangrijk:

-ik ben 13
-ik ben linkshandig
-ik heb nog nooit gebowld
-het is zonder hekjes

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
3.1K

Het beste antwoord

Gebruik middelvinger, ringvinger en duim.
De vingergaten moeten juist passen om zodoende de bal gemakkelijk vast te houden. Het duimgat mag eventueel iets ruimer zijn. De afstand tussen duim en middelvinger mag niet te klein, noch te groot zijn. (Vuistregel: Er moet juist voldoende plaats zijn om een potlood te steken tussen bal en hand). Zie afbeelding rechts.

De duim op 2 uur en de vingers op 7 & 8 uur, voor een linkshandige.

Plaats de rechtervoet vooruit (voor linkshandigen de linkervoet)

TEGELIJKERTIJD met de armbeweging naar voren en lichtjes naar beneden. Gedurende deze pas blijft de linkerhand (voor linkshandigen de rechterhand) het gewicht van de bal ondersteunen.
Er staan op de baan 7 pijlen (de arrows).

Mik op de DERDE pijl van rechts om te beginnen (3e van links voor linkshandigen).
Op deze wijze komt de bal in de "POCKET".

Op bijgaande link (wanadoo) staat een basiscursus met afbeeldingen. Op mijn eerdere vraag is al eens antwoord gegeven hoe je als rechtshandige de bal vasthoudt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik ben zelf ook links en het best wat je kunt doen is om bij de 2e rij pijltjes (die op de baan geverfd zijn) op het pijltje links van de middelste te mikken, dan gaat de bal recht op het midden af

Toegevoegd na 46 minuten:
Zie afbeelding
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als de bal recht op het midden af gaat dan raak je de voorste pin alleen en de direct daarachter liggende kegels. Je volgende worp wordt dan wel erg moeilijk omdat aan beide zijkanten waarschijnlijk kegels over blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal zou je gelijk hebben maar de bal gaat recht op het midden af maar komt van links, de bal gaat dus ook de rechterkant op