Hoeveel kostten de Olympische Spelen van 1908 in Londen?

Hoeveel kostten ze, hoeveel verdiende Londen eraan, en hoeveel was dus de winst/ het verlies?

Graag in ponden uitgedrukt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Sport
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wiki???

Het beste antwoord

£20.000,- In vergelijking met tegenwoordig dus bar weinig!

Toegevoegd na 2 minuten:
En ze maakten zelf een kleine winst.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

The budget of the organizing committee showed a cost of GB£15,000; over one-third was labeled "entertainment expense". Donations were the major source of revenue; only 28% of income derived from ticket sales. Total receipts of £21,377 resulted in organizers claiming a profit. Construction of the White City Stadium, which cost the government about £60,000, was not counted.

Budget: 15.000 pond
Kosten: ongeveer 20.000 pond (volgens artikel bij eerdere antwoord)
Inkomsten: 21.377 pond